Rödbrunt träns

simpan

Trådstartare
Någon som kan tipsa om ett snyggt rödbrunt träns? Får inte vara vanligt chokladbrunt, måste vara rödbrunt.

Söker efter ett kandar eller träns med bred nosgrimma, fodrat med ljusare brunt, silverspännen, helst med fransk hake vid bettet.

Har sökt sedan december men inte hittat nåt som fallit mig i smaken än, ska ligga under 1000-lappen i pris. Någon som har ett bra tips, släng gärna in en bild.

Hästen som ska ha det är mörkfux och vi har en rödbrun sadel (supersnygg färg till honom).
Han har bred bläs så jag vill alltså inte ha vit fodring.

Så här ser han ut:
För två år sedan:
18665876.jpg
[/url][/IMG]

Igår, bortse från kaoset i stallet, håller på att flytta.
18665878.jpg
[/url][/IMG]

Sv: Rödbrunt träns

Kolla in Knights - jag har ett kandar från dem och det är rödbrunt, typ åt vinrött och matchar min bordeauxfärgade Morris & Nolan. Det är visserligen mässingsspännen på det men det kanske finns med RF spännen också? Om du skickar ditt mob.nr i ett PM till mig kan jag SMSa en bild på det för kameran funkar inte!

För ett par år sedan hade Hubertus en bordeauxfärgad kollektion förresten.

Lycka till!

Elli

hubertus har flera fina träns och deras bruna färg är ganska röd. jag har det rundsydda kandaret och det rundsydda tränset. finns även vanliga platta och plattsydd kandar. kostar dock lite mer, mellan 1300-1800. billigaste tränset kostar ca 800. men det är fina träns med bra kvalitet!!

såhär ser rundsydda tränset ut:
17208130_edited.jpg

enda jag vet som finns i rödbrunt med ljusbrun fodring är os och döbert. men då kostar dom ju mer än dubbelt så mkt som du tänkt dig..

Jag har 2st från Hööks som är rödbruna märkena är CH HH är dock mellan 1-3år sedan jag köpte dem så jag vet inte om de har de färgena kvar nu.
Annars var de faktiskt mkt. mjuka och i bra kval. till priset. De passade perfekt i färg med Harrydabbs/Jaguars bruna sadlar!
Annars som andra säger så har Hubertus fina rödbruna träns med!

Tja jag har ett sådant här
23752_1188833584_1203585474.jpg

Willab hyde park collection. Det är rödare än på bilden.

Attans missade silverspännena.

Jag vet inte alls hur länge sen det var jag köpte mitt hmm 03 kanske? Jag har sett sådana säljas på tradera nya så det verkar ju som det finns kvar i gömmorna ändå :p

Stubben har fina rödbruna kandar åtminstone. Tränsen borde ju finnas i samma färger!:)

Edit: såg inte 1000 kr gränsen.. Stubben diana kostar 1300 ca.

Liknande trådar

Utrustning Jag var inne i en ridsportbutik idag och såg ett träns som jag tyckte var jättefint. Men nu kan jag inte komma på vad det var för märke...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Thrillie
·
Utrustning Jag planerar att köpa ett nytt träns från Hööks nästa helg när den nya butiken i Kristianstad öppnar. De jag är mest nyfiken på är...
Svar
17
· Visningar
5 432
Senast: Riley
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 702
Senast: Hedwig02
·
S
Utrustning Jag har hittat en jättefint dyon träns som jag är väldigt inne på att köpa när jag får råd, men problemet är att min sadel är...
Svar
9
· Visningar
2 526
Senast: LinnHolmbom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama