Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag red P idag igen. Hovis kommer inte förrän i morgon så W får skor runt om igen. Under tiden får han stå i hagen och samla energi...

Jag började med att skritta ut en sväng. Det var lite spänt och sjåpigt. Sedan fortsatte jag på ridbanan och det började ganska spänt där med, men släppte efter ett tag. Eftersom jag tycker det är bra att se vad man håller på med ibland, så hade jag riggat mobilen och filmade medan jag red. Det blev lite sådär-sådär.

P var lite busig och när jag ridit en stund, tyckte han att det var dags för lite galopparbete. "Du sa väl galopp?" Jag blev lite full i skratt faktiskt. Gullepånken tyckte han var så duktig och gjorde en sån fin fattning, fast det hela var ett missförstånd. Så efter att han frågat om galopp några gånger och haft några on-off mellan trav och galopp så gjorde jag en fattning var åt båda hållen och galopperade ett varv på 20-metersvolten. Därefter avslutade jag, så det blev en knapp kvart på banan.

Han är kul att rida, trots att han inte har så bra kondis och är tjock. Jag når inte riktigt om med mina kortis-ben. Men det där lär ju justera sig med tiden.

Ridning-150927.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 666
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är inne på första semesterveckan av fyra, och jag känner mig mest förvirrad. Det handlar om en jagande känsla av att det finns så...
Svar
0
· Visningar
869
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 375
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag åkte till privatlektionsstället vid världens ände igen med ett par vänner, och var helt inställd på att sitta på dressyrbjässen. Men...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama