Rita stall på datorn

wrangler

Trådstartare
Kanske denna tråden skulle ligga under datorer men det har ju med verksamhet att göra och jag vill gärna få svar :grin:

Jag ska rita stall och jag vill verkligen göra det snyggt på datorn, med mått, interiör och detaljer.... bara det att jag är helt körd på datorer!

Jag har laddat ner Google Sketch men fattar verkligen NOLL :cool:
Hur ska jag göra, finns det något superduperenkelt program som en barnunge klarar av?

Eller ska jag bara inse att jag får sätta mig med penna och rutblock :angel:

Hur har ni gjort som ritat stall på datorn?

Sv: Rita stall på datorn

Tänkte tipsa om Google Sketch men såg nu att du redan provat. Det är inte särskilt svårt när man kommit igång, hade för mig att det fanns ett hjälpavsnitt i det?
Man får prova sig fram och göra fel några gånger innan man fattar vinken. Har man sedan lärt sig rita en kub i 3D så kan man åtminstone rita en hästbox sen :D

Superduperenkelt vet jag inte om det är, men det är nog det bästa: CAD. Jag har läst två kurser i CAD så jag kanske inte ska uttala mig om att det är enkelt, men jag tror att det finns mycket hjälp att få på internet eftersom det är så många som använder CAD. Kan ju vara värt att testa och grunderna är enkla att förklara om du vill ha hjälp :)

Ja... det finns ju inga genvägar. Jag blir så frustrerad bara när jag inte fattar/det inte funkar omedelbart! :rofl:

jag har också provat google sketch men fattar noll. har provat och provat och provat men slutar med att jag sitter och störtbölar, känner mig värdelös och jag blir väldigt hatisk mot allt och alla också...

Så nu har jag slutat att ens öppna programmet...

Samma här, jag gav också upp med det programmet och har nu återgått till mitt pennkluddande på baksidan av gamla kuvert :o

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar