Ringer veterinärer in recept?

Coop

Trådstartare
Hej!
Någon som vet hur veterinärer skriver ut recept?

Jag trodde att de kunde skriva e-recept som läkare gör på VC?

Fick en faktura där det står avgift för recept via telefon. Hunden har blivit opererad och låg inne ett dygn på djursjukhuset och fick lite mediciner utskrivet.

Coop

Hej!

Fick en faktura där det står avgift för recept via telefon. Hunden har blivit opererad och låg inne ett dygn på djursjukhuset och fick lite mediciner utskrivet.

Coop
Det kostar att få e-recept också, iallafall om man får det via telefon.

Hej!

Coop
Jag får alltid e-recept. Dock tas det ut en administrativ kostnad för det.

Veterinärerna måste ju få betalt för sin arbetstid oavsett om de skriver pappersrecept (kan ingå i ett besök), ringer in ett recept till ett specifikt apotek eller lägger in ett e-recept. Förr, när det bara fanns en apotekskedja, kunde veterinärerna få ut arvode via apoteket, men numera faktureras det separat. Jag får alltid en faktura separat när min veterinär skriver ut nåt recept utan att ha varit här. (typ avmaskningsmedel till hästarna, efter träckprov)

När jag behövde få bonqat utskrivet för att kunna klippa klor så mailade jag min klinik och sedan kunde jag bara hämta ut medicinen med en administrativ förskrivningsavgift på 250 kr.

Jag måste alltid haft tur som sluppit en administrationsavgift när jag ringt/mailat om nytt recept för någon av katterna.

jag ringde från utlandet en gång då ena katten varit inne ett par veckor innan för akut operation. Hade kattvakt som uppdaterade om försämring och jag ringde Albano akut, samma veterinär var inte där men hon som svarade fixade så annan veterinär läste in sig på ärendet och skrev ut nytt recept på kattvaktens namn och gav råd om fortsatt behandling i telefon, tror vi pratade minst 15-20 min och måste ju tagit lite tid att läsa in sig. Otrolig service. Kostade inte en krona extra utöver själva receptet.

Liknande trådar

Hundhälsa ...som vår hund? "Kort" sammamfattning: Åker in med hunden till djursjukhuset och det visar sig vara akut livmoderinflammation och...
Svar
0
· Visningar
816
Senast: JosephineR
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 540
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 531
Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 374
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka