Ridtravare!

N

Nissen_89

Jag har en 15 årig varmblods hingst som jag har utbildat i 6 hela år. Men fortfarande kan han inte gå form i galoppen.. Vad ska man göra tycker ni? Känner att ja inte kommer ngn vart med honom..
Vad ska man göra för arbete för åh läran att gå i form i galoppen?

Sv: Ridtravare!

Ja, du har förmodligen misslyckats med något under dessa sex år. Gå tillbaka i utbildningen och stärk honom ännu mer. Vad kan han hittils?

Kolla även utrustningen så att sadeln ligger bra och passar, en dåligt sittande sadel kan ge sig till känna i galopparbetet.

Han kan Grunderna i trav och skritt.. På börjad öppna och sluta då han är stark i trav och skritt..
Fattar galopp ifrån skritt i vänster varv då han har gått inom trav + att han inte var utbildad när ja fick honom. Han hade stått i 1 år innan ja fick honom såå... innan dess bara skogs riden såå...

Skritt och trav ska hästen klara att hålla fin och jämn takt samt kunna gå i både öppna och sluta utan problem i bägge gångarterna innan galoppen kan bli riktigt bärig. Var noga med att få med dig bakdelen så att galoppen kommer bakifrån.

Det gör jag också.. Han är juh lätt lärd så de är inga problem.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 395
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 393
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar