Ridterapi ifrågasätts

Sv: Ridterapi ifrågasätts

Jag tycker att alla som behöver få ridterapi ska ha det. Min medryttarhäst hjälpte mig att komma tillbaka efter att jag gick in i väggen. Ingen psykolog skulle ha kunna hjälpt mig lika mycket som Imnir. Jag förstår inte varför folk är så dumma!​

Vaför blir jag inte förvånad?? Det här handlar ju om tjejer det satsas pengar på!! Klart det måste stoppas!! Fan så sur jag blir på detta mansgrissamhälle!!

Hur kan det inte vara underbyggt att ridning och hästar är bra för "sköra tonårstjejer"? Det kan knappast kräva särskilt mycket forskning, och borde dessutom vara gjort för länge sen.

Varför gnälls det så fort det satsas pengar på tjejer?

Ja, det är kvinna som lämnat in överklagan och som jag förstått det så är den kvinnan också hon aktiv inom ridsporten, men på en konkurrerande klubb :cool:

det har varit livliga diskussioner om detta på en lokaltidnings webtidning, där folk tycks tro att det bara handlar om ungdomar som inte har lust att gå till skolan som då belönas med att få vara på ridskolan, de har inte på något sätt sett till att dessa ungdomar som kommer att få den här möjligheten har andra problem än bara skolrelaterade..

Ja, det är kvinna som lämnat in överklagan och som jag förstått det så är den kvinnan också hon aktiv inom ridsporten, men på en konkurrerande klubb :cool:

det har varit livliga diskussioner om detta på en lokaltidnings webtidning, där folk tycks tro att det bara handlar om ungdomar som inte har lust att gå till skolan som då belönas med att få vara på ridskolan, de har inte på något sätt sett till att dessa ungdomar som kommer att få den här möjligheten har andra problem än bara skolrelaterade..

Stämmer bra att det är så! Så man undrar varför.....:angel: Tycker att detta är ett mycket bra projekt och det inte bara för att jag har en fot i denna klubb! Det är väl bevisat mer än en gång vad djur överhuvudtaget kan göra för en människa i någon form av kris el. liknande.! Så dålig stil av Britt-Marie Lövgren!! :(

Kicki :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka