Ridponny-halvblod

Jaasse

Trådstartare
Hej

Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard Zweed och Cartier Rp 164. 😍

Jag provred en svensk ridponny/SWB-korsning, uppfödarna hade ämnat att den skulle bli dressyrponny, den tävlade som ponny vid 4-årsåldern men den växte precis över ponnymåttet vid 5 så skulle då säljas som en liten allroundhäst.

Vad gäller storlek så är det generellt så att ponnysto + swb-hingst ger en mindre avkomma än ponnyhingst på swb-sto
En av mina vänner betäckte sitt swb-sto (ca 158 cm och lämnade generellt smått) med en C-ponnyhingst. Avkomman blev över 150.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 968
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 767
Senast: sorbifolia
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 463
Avel Vet att jag ställde frågan tidigare här i forumet vad som hänt med det svenska halvblodet som inte längre verkar riktigt slagkraftigt...
Svar
10
· Visningar
1 400
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka