Danetta1990

Trådstartare
Halloj bukelister :bump: Nu sitter jag här med mina tre andra muppar och vi tänker....:crazy: jaah vi försöker tänka ut nått vi ska göra imorgon med pållarna! Vi vill inte rida ut eller ha ett ''träningspass'' utan vi vill kea något skoj med hästarna! Alla vi har en varsin häst och tillgång till bana men snälla kom med MASSOR förslag på roliga lekar man kan köra med hästarna!!:banana:
Det bästa är om lekarna håller hus i skogen då min häst hatar att vara på banan

Senast ändrad:
Sv: Ridlekar!

Ibland är det nyttigt att byta hästar med varandra för att prova på lite andra "knappar"...

Skogslekar vet jag dock inte... Bygga upp lite skogsris-hinder på någon stig? Klättra?

Har tyvärr inget tips på lekar men en tanke.. Om din häst hatar banan borde det inte vara bra att göra nått kul med hästen där så att han tycker det är kul där oxå??:banana:

Hitta en bra stig i skogen.
Sätt upp lite hinder vilket kan bestå av fallna träd eller andra lämpliga hopphinder.

Eller hitta en slinga som ni ska rida på kortast tid.
Brukar vara en MYCKET uppskattad lek av hästen.:angel::D

Kul at ni kmr med olika förslag! Men förstår att det är svårt att komma på någon lek som man inte kan leka på banan.

Är ju ett tag sen tråden skrevs men jymkana (stavas det så) är riktigt roligt både för er och hästarna. Gör slalombana eller hämta lämna spö i hink. Gör två banor jämte varandra och tävla mot varandra samtidigt. Det är min absoluta favvorit när man bara vill ha skoj med hästen (inte för att "vanlig" ridning är tråkigt då :p)

jag vet en rätt kul grej! Man leker "burken" fast med hästar, Jätte skoj tycker jag! Man ska vara i en lite tätare skog så man kan gömma sig. En ska leta efter dom andra. Man ska oxå ha ett träd eller en sten eller nåt som "letaren" ska kunna bränna på. Och dom som gömmer sig ska också röra trädet. Den som först rör trädet vinner! Det blir ännu roligare om man är i lag! :laugh:
Lite konstig förklaring kanske.. Hoppas ni förstår.

Ut och gallopera lite på ett fält och lek lite? Tjoa och ha kul! Om du har kul tycker hästen oxå oftast det är kul!

kul att ni hittat min tråd igen som jag helt hade glömt! det där med dunken låter ridkitg skoj faktiskt (mst testa) tack ;) Och leka på ett fält... jah det älskar jag och hästen men tyvärr har vi inga fält lediga än =/ men snart hoppas jag att vi får det och då blire till att leka kan jag lova! Tack för alla förslag... kom gärna med mera!

Haha, själv är man mycket mogen och kör pantgömme i skogen. :)

Puttputt :) Kom med mer förslag för oss folk med idétorka :)

min kompis mamma och hennes syskon brukade gömma sin shettis under granris i skogen, sen fick de andra försöka hitta den. när ponnyn tröttnade galopperade han hem :D

min kompis mamma och hennes syskon brukade gömma sin shettis under granris i skogen, sen fick de andra försöka hitta den. när ponnyn tröttnade galopperade han hem :D

Hahahaha! :rofl:

Jag och en komis gjorde en liten terrängbana och snitslade den (markerade träden med plastband) och sen la vi uåå massa hinder och sånt och vå brukar ta tid och kolla vem som rider smabbast ;) Hästarna blir helt tokiga och bara springer och kastar sig över hindrena ;) Det är helt underbart..

På vintern har vi en väg som är uppplogad och där brukar vi ha galopptävling. Det är så jävla kul!! :D Det går så snabbt att det bara sprutar tårar. Det måste ni prova!

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 001
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka