Alva789

Trådstartare
Hej!
Ska på ridläger i sommar och tänkte ta med mig min egna häst!
Åter till saken, jag undrar vad jag ska och bör ta med mig!
har ni några tips på saker man bör ta med sig! :)
 
Sv: Ridläger

Du behöver ju ta med allt som du behöver använda till dig själv och hästen under veckan tex sadel, minst ett schabrak extra (om det är varmt och svettigt kanske du vill byta mellan passen), träns och extra tyglar, eventuella benskydd, borstar, hovkrats, svamp och spann så du kan svampa av svetten, flugsprej eller flugtäcke, flughuva/flyweil, grimma, grimskaft osv. Själv behöver du dina ridkläder, skor/stövlar, hjälm, handskar, väst, spö osv som du brukar använda. Passet bör vara med om något händer.

Du kan ju skriva upp vad du använder till din häst under en vanlig sommarvecka så får du en hint.

Kolla även upp om du förväntas ta med dig sjukvårdskit eller om det finns att låna. Foder, krubba, vattenhink kan vara bra att ta med om det behövs.

Sedan såklart lite andra kläder att mysa i på kvällarna, hygiengrejer, pengar, mobil, godis, hästtidningar, badkläder och handduk, sängkläder men det säger ju sig själv :)

Ha så skoj!
 
Sv: Ridläger

Du behöver först göra upp en lista av vad hästen behöver för :
Transport; dvs allt ifrån lädergrimma till skydd och ev transport täcke.
Uppstallning; höpåsar, vatten hink, krubba, stall lindor och svett täcke. Flera grimmskaft och ngn extra grimma.
Dressyr pass; träns, sadel, schabrak, paddar och lindor eller skydd, vad som du använder.
Hopp pass, träns, sadel, padd, senskydd, förbygel osv
Uteritt; oömma kläder till hästen om ni ska rida och bada.
Efter tränings saker; hovolja, hovlera, kylgel, liniment, svettskrapa, saltersättning osv
Hag saker; regntäcke, flugtäcke, flug huva, insekts medel osv.

Säger inte att du behöver allt detta :p, men tänk igenom vad du vanligtvis använder och ta ngn dublett.
Ett tips till dig är att ta med många tröjor och strumpor, minst dubbelt så många som dagar ni är borta, 2 pass om dagen i värmen = svett. Insektsmedel och solkräm är guld värt också.
 

Liknande trådar

Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
166
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
314
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Pegasus63
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp