ridhandskar

niikon92

Trådstartare
hej.

är i behov utav nya ridhandskar, har i nuläget ett par från Roeckl, Vestra heter modellen.

Älskar dem, men de är i dyraste lagret!

Vill ha en handskar som är tunn, som en andra hud, och samtidigt ger ett riktigt bra grepp om tyglarna.

Vad har ni för förslag?

Har kollat lite på handskar från HV Polo och Schockemöhle Sports, någon som har handskar från dess tillverkare??

// Niikon92

Sv: ridhandskar

Kolla på trädgårdshandskar! Det finns massvis med olika varianter till bra pris. De är ofta tunna och uppbyggda för att man lätt ska kunna böja fingrarna. Det finns sådana i tunnt skinn också.

Hv polo är helt ok men inte lika mjuka som roekel. Finns billiga utan direkt märke som är lika bra. Köpte på granngården sist och de var överraskande bra!

Tegera (Ejendals) gör bra handskar tycker jag, tunna som ett andra skinn och greppiga. Inte tokdyra heller, ca 150 kr för ett par :)

Kingslands, förvisso ännu dyrare, men håller minst dubbelt så länge. har bytt ut alla mina Roeckl..

Jag hade SSG supertunna skinnhandskar - mitt par höll i fyra-fem år. Ska beställa ett nytt par imorgon. Det enda par handskar som jag knappt känt när jag haft dem på mig (är väldigt känslig/kinkig med just handskar och skulle helst slippa dem öht). Föredrar öht skinnhandskar.
Roeckl, som jag gick över till när SSG-paret till slut sprack, är nog mitt livs största besvikelse. Vinterparet red jag i ett par gånger och sedan var materialet fult skavt. Sommarhandskarna är visserligen helt ok, men inte mycket bättre än billigare handskar i vare sig funktion eller kvalité (red idag med supergriptyglar = början till skav i materialet. Köpte dem förra hösten.) imo. Dock syntet, då ÅF inte hade i skinn hemma när det var aktuellt.

Kan du inte pma mej vilka det är ?

Hade tidigare en tråd om just nya läderhandskar som skulle vara som en andra hud.
Blev tipsad om Granngården men hittade inget där.

Du har PM. Jag köpte mitt par på Granngården, men det är ju en handfull år sedan och tyvärr har jag inte sett den modellen där på några år.

Hestra!
Hestrahandsken tillverkar både tunna och tjockare handskar. Har ett par Hestra Job på vintern. Inte så tjocka men ack så varma och goa!

Japp, jag gillar Hestrahandsken!

Liknande trådar

Utrustning Jag har i forntiden haft underbara ridhandskar från Roekl. De var gjorda i tunnt, mjukt skinn och hade en otrolig känsla, samtidigt som...
Svar
6
· Visningar
1 995

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka