kolblakkur
Trådstartare
RHDV2 verkar sprida sig över landet. Är ni oroade? Kommer ni att vaccinera era kaniner?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så bra! Här kommer jag inte vaccinera som det ser ut idag. Antagligen inte alls. Har köttkaniner så slaktar nog av de flesta och håller tummarna för de resterande om det börjar komma norrut.Det finns ett vaccin för denna variant av gulsot @Emor och @Modig_Korn inte samma vaccin som den andra gulsoten. Är åtminstone en veterinärklinik i Skåne som ska beställa in nya vaccinet, resten av Sverige har jag inte koll på.
Vilken klinik?Det finns ett vaccin för denna variant av gulsot @Emor och @Modig_Korn inte samma vaccin som den andra gulsoten. Är åtminstone en veterinärklinik i Skåne som ska beställa in nya vaccinet, resten av Sverige har jag inte koll på.
FågelklinikenVilken klinik?
Okej, tack för infon, får väl kolla om det kommit in här snart då.Vaccinet har börjat komma in, men det krävs någon speciell licens av veterinären och dom flesta beställer då bara det antalet som folk förbokat, i Facebookgruppen så samordnar dom folk så att många vaccinerat samtidigt, för det blir billigare.
Vaccinerade också i våras, det vaccinet har bara en viss effekt inte klarlagt hur stort skydd det ger. De kan fortfarande bli ordentligt sjuka skulle jag tro.Jag har vaccinerat med ett nytt kombivaccin (mot kaninpest och kaningulsot) i våras, men inte hört att det kommit in någon ny sjukdom..
Tyckte det var svårt att hitta någon som kunde vaccinera överhuvudtaget
Okej, tack för infon, får väl kolla om det kommit in här snart då.
Aha, den är licenspreparat fortfarande, precis som många hästmediciner. Ja, då måste de ha fått licens.
Jopp, så fort jag har varit på semester, åker i morgon bitti så jag har lite svårt att ordna det nu.Har du FB så rekommenderar jag att gå med i den gruppen och skriva där.
Jopp, så fort jag har varit på semester, åker i morgon bitti så jag har lite svårt att ordna det nu.
Som tur är så har hon ingen kontakt med harar, andra kaniner eller kaninfolk när jag är borta och har inte i normalfallet heller men ska ändå vaccinera sedan..