Resultat Sydnärke och Finland??

Sigel

Trådstartare
Är det någon som vet några resultat för Sydnärke och Finlands FEI ritt som går idag???:)

Sv: Resultat Sydnärke och Finland??

Det jag vet är att Linn Gustavsson vann T50 med El Pepas och Lovisa Nilsson var tvåa på El Sham på Sydnärkeritten.

Maria red Power på 160 km i Finland och hon gjorde det på 18,1 km/h!!!! :)

Vilka fina bilder! Så roligt att se bilder på världens sötaste ekipage :) Lilla shettisen som hängde med de stora hästarna utan problem. Vågen!

Åh, kul med bilder!
Skummade igenom dem och hittade en häst som var vansinnigt lik en av herrarna här hemma och fattade efter titt på resultatslistan att det var hans helsyster. Så jättkul med bilderna!:)

Vad roligt med alla bilder! Kul att du fått med på så många olika ryttare och klasser. :)

Och hur underbart skönt var det itne att ha groomplats vid hästtransporten?? Kändes overkligt att inte behöva släpa alla grejor:-) Borde väl kunna gå att hapå fler tävlingsplatser? Fjällnoraritten i höstas hade samma lösning.

Visst är det praktiskt! Och i kombination med att arrangören ställer ut vatten efter banan klarar man sig nästan utan hinknisse.
Det är nog sånt som får sporten att öka, just att man inte behöver ha med sig ett helt regemente med folk för att rida i skogen...

Javisst, man skulle kanske till och med kunna damma av den gamla soloritten och ha en klass där man inte får ha groomar. Ett sätt att locka ryttare som har svårt att få till medhjälpare.

Kunde man få bort en del groombilar som kör som skållade råttor på småvägar vore det kalas.
Nu hade jag iofs med mig en hästallergisk sambo och en livrädd dotter på Sydnärke, men det var SÅ bra att ha viloområdet vid bilen. Jag lastade ur hästen, gick en stund, vet-besiktade och lastade på igen. Då kunde vi lyssna på bangenomgången utan att hålla i häst. Sen lastade jag ur, red ritten, och i väntan på prisutdelning fick han stå på transporten medan vi åt hamburgare.
Helt kanon.

Jag tror faktiskt också att det skulle kunna locka fler till distansen med Sydnärkes viloplatslösning. Jag träffade flera som red groomlöst alt med groom som inte tex hade körkort eller inte kunde följa med av andra skäl. Toppen helt enkelt! Och det med att ha en groomlös klass (viste int ens att det funnits) är väl också en bra idè? Vi har håliit på i ett par år nu och trots att vi själva gilar att grooma och träffas utefter banan så tar det faktiskt lite för lång tid. Spelar kanske inte så stor roll när man har snabba araber, men med lite långsmammare, långsampulsande travare börjar man till slut fundera på alternativa lösningar.

Bo nämnde en annan lösning på det där med groomlöst och det är att lägga banor så att man kan vattna hästarna i naturliga vattendrag. Kanske inte helt enkelt, men en god idé.

Visst är det praktiskt! Och i kombination med att arrangören ställer ut vatten efter banan klarar man sig nästan utan hinknisse.
Det är nog sånt som får sporten att öka, just att man inte behöver ha med sig ett helt regemente med folk för att rida i skogen...

Fast vi har haft två ställen med utsatt vatten på Rimboritten, ställena valda just för att de är svåra att nå för groombilarna och ligger långt bort på banan. Ändå väljer folk att köra dit?

Liknande trådar

IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
186
Senast: ufot
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: Emro
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka