Resa vintern 15/16

KarinStarfighter

Trådstartare
För att inte kapa cheries tråd så skapar jag en egen.

Jag och sambon är sugna på att resa bort i november/ december 2015 och kan vara borta runt en månad. Vi är bara intresserade av att åka utanför Europa och det som vi främst funderat på är Nya zeeland, Sydafrika eller Sydamerika ( ej så specifikt).

Det får gärna vara hyfsat varmt men eftersom jag har haft malignt melanom så är inte en ren badsemester ett alternativ.

Vi är främst ute efter vacker natur och naturupplevelser, lite vandring, men också att hyra bil och se landet från den sidan kan vara aktuellt.

Vi har hyfsat god ekonomi så är rätt "öppna" på det sätter

Någon som har idéer eller förslag så mottages det varmt!

Åh, åk till Sydamerika! Costa Rica verkar helt fantastiskt!

Jag har bara varit i Mexico och Guatemala, men det gav verkligen mersmak. Just naturen är fantastiskt när man kommer bort från turistorterna.

Just Mexico kan jag verkligen rekommendera. Men jag vet inte hur enkelt det är att ta sig runt på egen hand om man inte kan spanska. I turistorterna kan ju folk engelska, men inte på landsbygden.

Åh, åk till Sydamerika! Costa Rica verkar helt fantastiskt!

Jag har bara varit i Mexico och Guatemala, men det gav verkligen mersmak. Just naturen är fantastiskt när man kommer bort från turistorterna.

Just Mexico kan jag verkligen rekommendera. Men jag vet inte hur enkelt det är att ta sig runt på egen hand om man inte kan spanska. I turistorterna kan ju folk engelska, men inte på landsbygden.

Åh! Låter härligt. Dessvärre är vi bara engelsk-, tysk- och fransktalande. Några speciella platser/ sevärdheter/ aktiviteter som du kan rekommendera?

Åh! Låter härligt. Dessvärre är vi bara engelsk-, tysk- och fransktalande. Några speciella platser/ sevärdheter/ aktiviteter som du kan rekommendera?
Om ni är intresserade av maya-kulturen är ju hela Yucatanhalvön fantastisk, och dessutom förhållandevis säker om man tänker på knarkeriet. Vi åkte med guide från Cancun, ner genom Belize, in i Guatemala och sen tillbaka till Mexico. Just djungeln i Guatemala och södra Mexico var fantastisk.

Men Costa Rica var en fb-vän i över jul, deras bilder gjorde att jag vill åka dit NU. Tyvärr vet jag inte jättemycket om resmålet, men jag tror det finns bukefalister som varit där.

Jag håller med lady_vip om att Mexico är fantastiskt, men jag måste nog ändå rösta för Sydafrika i det här fallet. Fantastisk natur, fantastiskt klimat, fantastiska vingårdar och fantastiska sevärdheter. Jag har bara varit i och omkring Kapstaden där framförallt Godahoppsudden och Boulders Beach med sina pingviner var fantastiskt, men skulle gärna se även östkusten och ställen såsom Port Elizabeth och Krügerparken.

Sydafrika är trevligt, likaså många andra länder i närheten. Jag hade inte tackat nej till Botswana eller Mocambique och/eller Namibia igen.

Men Costa Rica var en fb-vän i över jul, deras bilder gjorde att jag vill åka dit NU. Tyvärr vet jag inte jättemycket om resmålet, men jag tror det finns bukefalister som varit där.

Jag har också hört mycket bra om Costa Rica. Det ska enligt en mycket berest vän vara det ultimata resmålet, där finns allt. Spännande natur, kultur, bra säkerhetsläge, mm.

Liknande trådar

Äldre I januari har vi möjlighet till en längre ledighet och tänkte passa på att resa bort i ca 3-4 veckor. Ett problem är dock att jag, som...
Svar
15
· Visningar
872
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama