Repgrimma + grimskaft?

Terja

Trådstartare
Har sett att H**ks har en repgrimma där grimskaftet sitter fast i grimman. Är den bra? Eller ska jag kolla någon annan stans?

Sv: Repgrimma + grimskaft?

Grimman fungerar säkert jättebra, men jag tycker att grimskaftet är alldeles för kort. (2.7 m.) Ett vanligt grimskaft är ju 2 m.
Det ser faktiskt ut som om det går att knyta av grimskaftet, då är det ju inga problem. Bara att byta ut!

www.fotogalleriet.se/pic1847293

Hmm ok kanske lite kort. Men dom har ett som är 3.5 m. Är det användbart eller är det för lätt? Vart kan man köpa annars? E*oH***en kanske?

Senast ändrad:

:idea:
Jag köpte ett vanligt rep i hampa från ett överskottslager, 6 m långt, satte fast en liten karbinhake i ena änden och en läderflärp i den andra. Finns rätt så snygga rep om man vill ha i färg. Kolla på järnhandeln.
Allt som allt kostade det ca 65 kr...:bump:

tycker den är alldeles för mjuk
besök westernbutiken som finns i trakten
pma om du vill ha tfnnr

det är viktigt att du ah mycket tyngd i repet för att få maximal eftergift!

lite opraktiskt om repet inte går att ta av och så är det kanske lite knöligt att behöva knyta det varje gång?

Om du har lite pengar över :angel: så satsa på en repgrimma med små metallploppar i nacken, mycket bra och ger bra eftergift.

Rep kan du tillverka själv som någon tidigare beskrev det tidigare, kolla båttillbehören på tex Ek*o...

Jag tycker absolut bäst om de rep med tite tyngd i , sedan värkar sed väldigt opraktiskt att behöva knyta upp repen sattsa på ett bra från början är mitt tipps. Håller med någon innan kolla på western butiker de brukar ha. Annars vet jag att det finns flera bra NH sida man kan beställa från men mins inte adressen går säkert att söka fram.

Gardrut skrev:
Har sett att H**ks har en repgrimma där grimskaftet sitter fast i grimman. Är den bra? Eller ska jag kolla någon annan stans?

Jag har beställt mina repgrimmor av Jaana, de är oslagbara! Hon gör dem efter hästen och har flera färger att välja på. Hon säljer rep också, och de är verkligen värda sitt pris! :D Tycker att många repgrimmor ute i affärerna har dålig passform och är väldigt stela. Jag har aldrig ett rep som sitter fast, tycker att det är ganska opraktiskt...

Kolla hennes sida om du är intresserad! http://jaana.just.nu/

Jag har en dylik, men är inte så förtjust i den...Tycker den är för bred och klumpig lixom. Repet tycker jag också är för kort och för lätt..Tycker du ska satsa på någon annan! :)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Mabuse
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
374
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern