Renovera gammalt tranesläp

Johannna1

Trådstartare
Jag har fått ett gammalt enaxlat tranesläp av svärfar att köra hö i, men då jag faktiskt behöver ett släp till hästen funderar jag på om det skulle vara värt att renovera.
Svärfar har själv fräschat upp det litegrann och målat utvändigt och det ser helt okej ut.
Kan inte se eller märka att väggarna är skadade och mattan är hel och inte särskilt sliten, däremot är ev överluckan i behov av byte och mattan på rampen har lossnat så misstänker att även rampen är i behov av byte pga av ev fukt och dessutom saknas väggar och fram ock bakbommar om de inte ligger kvar på svärfars gård.
Är det dumt att ens fundera på renovering och istället köpa ett annat nyare.
Budgeten för ett nyare är inte så fasligt hög därav om det går på ett ut att renovera befintligt.
 
Jag har fått ett gammalt enaxlat tranesläp av svärfar att köra hö i, men då jag faktiskt behöver ett släp till hästen funderar jag på om det skulle vara värt att renovera.
Svärfar har själv fräschat upp det litegrann och målat utvändigt och det ser helt okej ut.
Kan inte se eller märka att väggarna är skadade och mattan är hel och inte särskilt sliten, däremot är ev överluckan i behov av byte och mattan på rampen har lossnat så misstänker att även rampen är i behov av byte pga av ev fukt och dessutom saknas väggar och fram ock bakbommar om de inte ligger kvar på svärfars gård.
Är det dumt att ens fundera på renovering och istället köpa ett annat nyare.
Budgeten för ett nyare är inte så fasligt hög därav om det går på ett ut att renovera befintligt.
Jag vill själv aldrig köra häst i enaxlat igen (har varit med om en däckexplosion) och skulle inte lägga pengar på att renovera det, men huruvida det är värt det beror ju t.ex. på om du vill köra enaxlat och om du vill/kan göra en del av renoveringen själv. Jag tyckte det var dyrt att lämna in för att byta ramp.

Kolla upp ungefär vad det skulle kosta och kika på marknaden för att köpa ett nyare, dvs. vad du får för motsvaande summa?
 
Byta en skiva eller två behöver inte bli så dyrt, men kolla skicket på axlarna innan du gör något annat för det blir för dyrt att byta för att vara värt det. Kryp in under och fota axlarna uppifrån dvs genom att hålla mobilen mot undersidan av golvet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp