Rengöra skinnsoffa?

Zaria

Trådstartare
Har en gammal skinnsoffa som tyvärr suger åt sig allt och blir fläckig som attan. Med både barn och djur och en klantig jag som älskar att spilla och en drullig pojkvän ser soffan ut som hej kom och hjälp mig.

Fanns rengörningsmedel med till soffan men dessa biter inte. Finns det något smart sätt att få bort fläckarna på?

Kan tillägga att det blir fläckigt även om man bara spiller vatten på den :grin:

Känns inte kul att behöva slänga den då soffan i grund och botten är svindyr och ganska fin och dessutom bekväm,men den ser ut som att man snart inte kan ta hem folk längre :o
 
Sv: Rengöra skinnsoffa?

Har en gammal skinnsoffa som tyvärr suger åt sig allt och blir fläckig som attan. Med både barn och djur och en klantig jag som älskar att spilla och en drullig pojkvän ser soffan ut som hej kom och hjälp mig.

Fanns rengörningsmedel med till soffan men dessa biter inte. Finns det något smart sätt att få bort fläckarna på?

Kan tillägga att det blir fläckigt även om man bara spiller vatten på den :grin:
...

om den SUGER åt sig allt kanske den behöver nån form av behandling? Nåt medel som gör den mindre torr(=sugande)? Borde finnas på möbelaffärer eller hos välsorterade tapetserare.
 
Sv: Rengöra skinnsoffa?

Jo det är sant.

Fast jag behöver endå få bort de fläckar som redan finns, annars ser ju soffan lika illa ut. Kanske skall smita ner och se vad de har i möbelaffären.
 
Sv: Rengöra skinnsoffa?

Trodde själva poängen med skinnsoffor var att de var lätta att hålla rena jämfört med tygklädsel? Men tydligen inte...
 
Sv: Rengöra skinnsoffa?

Våran är enkel att hålla ren. Den som vi har köptes 1987. Den är fortfarande lika fin.
 
Sv: Rengöra skinnsoffa?

Det trodde jag med. Ärvde dessa två av en släkting men de suger åt sig,som ja ungefär en tygsoffa.

De är inte sådär blanka och avtorkbara utan mer tygaktiga samt att de är lite slitna i sitsen men de suger åt sig lika mycket på de ställen där de inte är slitna.
 
Sv: Rengöra skinnsoffa?

Knepigt det där tydligen... jag är å andra sidan inte särskilt förtjust i skinnsoffor, dels eftersom de faktiskt görs av djurdelar (som förvisso förmodligen skulle bränts om de inte användes till liknande ändamål), men också för att jag tycker de känns kalla när man sätter sig men varma och klibbiga tio minuter senare. :crazy:
Vilket är synd, gillar ikeas turkosa skinnsoffa med schäslong.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 323
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 451
Senast: Pratsch
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 202
Senast: Gumman123
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 494
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp