Sv: Rekord!

Någon som vet rekordet på 120km?
Rekordet för YR på 120km?

Det är ganska svårt att prata om rekord då alla tävlingar har olika förutsättningar...Banan olika kuperad, olika underlag. Sen tillkommer vädret som kan göra en tävling enklare eller svårare! Det är liksom inte bara sträckan som är utmaningen!

Jojo, men det är inte det jag är ute efter jag vet att alla tävlingar har olika förutsättningar.
Det jag är ute efter är att veta den person och den young rider som ridit fortast på 120km??

då vi vet att Maria tog nytt svenskt rekord på 160 i år.

Vågar inte lita helt på dessa uppgifter ifall det har kommit något nytt men i mars i år så var det iallafall Yousuf Ahmad Al Beloushi med hästen Trajano med tiden 4 timmar 18 minuter och 52 sekunder...
27,81 km/h i genomsnitt alltså!
( Tror att det även är han som har världsrekordet i 160km men är inte hundra på det heller nu.. Cirka 6h och 21 min isåfall. )

Googla det om du vill veta säkert...

Problemet är att det - precis som Kesella är inne på - är helt fel att prata om svenskt rekord eller världsrekord. Eftersom förutsättningarna är, eller kan vara, väsenskilda så blir det fel.

Däremot kan man naturligtvis prata om att man genomfört den snabbaste ritten - som exempelvis Maria HH's 160 km's ritt med Power i Tyskland tidigt i år. Det var det snabbaste en svensk har ridit 160 km.

Den snabbaste ritten över 120 km genomfördes - om jag inte minns fel - i fjol i öknen i Dubai och genomsnittet var omkring 26 km/h. YR vet jag inte.

Jo, men det är det jag är ute efter. Den som ridit snabbast!
Så någon här i Sverige då som vet Den som ridit snabbast av oss svenskar?

Jo, men det är det jag är ute efter. Den som ridit snabbast!
Så någon här i Sverige då som vet Den som ridit snabbast av oss svenskar?

Har pratat med Dahles ägare och det är möjligt (kan även vara fel) att den Young Rider som ridit snabbast (om man vill kalla det rekord) kan vara Annelie Eriksson på Dahle:
Sept 05 Babolna HUN 2009 WEC J/YR 120 km Dahle 7th 21.3 km/h
Detta är ett förslag jag lägger ut på din fråga.
Har någon annan någon annan uppgift så lägg gärna ut den!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det finns ingen hopphäst som tjänat in så mycket pengar som King Edward under detta århundrade – och nu sprängde han fyra...
Svar
1
· Visningar
345
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 1.08,8 över distansen 1.609 meter, Så lyder superlöftet Karls nya rekord efter att han imponerat stort i försöket till Hambletonian Stakes.
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Gunnar
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 909
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 475
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka