Reining - Tränare och clinics

AnNanmandrus

Trådstartare
Efter att ha testat och blanda allt och inget i sju år, har jag nu bestämt mig för att ska jag tävla inom något så är det så klart western!

Och där börjar jag tro att min treåring skulle bli en fantastisk reining-häst, men..
Jag har inte direkt kunskap att utbilda honom själv, och jag vet inte vart eller har jag ska hitta tränare inom just reining. Instruktörer, tävlingsryttare, träningar eller clinics. Nu har jag en hel sommar att kunna utbilda honom så alla typer av hjälp är intressant!

Så.. Vart vänder man sig och hur ser det ut här i mellansverige, finns det reiningfolk som håller träningar och liknande?

Sv: Reining - Tränare och clinics

Först och främst ska jag fråga om du är medlem i någon westernklubb? Om inte, så tycker jag du ska leta på den närmsta klubben och bli medlem där. Då får man bättre koll på vilka träningar som planeras, clinics osv.

Sv: Reining - Tränare och clinics

Mitt råd är att du ställer frågan i de grupper på FB som finns. SRHA, SQHA, Clinicar i Sverige mfl. Eftersom det är reining du vill satsa på är ett medlemskap i SRHA lämpligast men inget krav initialt.

Lycka till.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 572
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 353
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 249
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka