Rehabiliteringsprogram för hopphäst

Ritavita

Trådstartare
Hej!
Min 6-åriga valack råkade ut för ett snetramp på vänsterbak för ett tag sedan och fick då tyvärr en inflammation i knät som fick behandlas... Nu har vi varit på återbesök och fått klartecken från veterinären, vilket innebär att igångsättningen är ett faktum. Det jag undrar är, när jag har satt igång min häst i alla gångarter, hur sätter jag igång med hoppningen? Veterinärens råd var diffusa i form av att ta det lugnt i början (logiskt). Vad räknas till lugnt, hur börjar jag med hoppningen? Antar att bommar är bra att starta med, men när? När kan vi lägga in styrka osv?

Hur tycker ni ett lämpligt veckoschema ska se ut för att vi i alla fall nästa år ska vara tillbaka på 120 nivå? :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en 13 årig SWB valack som jag köpte för snart 2 år sedan som min satsning mot medelsvår dressyr. Direkt ifrån början när...
2
Svar
37
· Visningar
9 483
Senast: Bregen
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 863
Senast: Linda_A
·
Ridning Jag letade efter den gamla hederliga igångsättningstråden men hittade den inte så jag skapar mig väl en egen. Hjälp mig o allvetande...
Svar
2
· Visningar
1 614
Senast: Elisha
·
Hästvård Jag brukar inte vara på forum.. Men nu behöver jag hjälp av hästvärlden. Jag har en 6 årig hbl valack. Jag köpte han som 3 åring med...
Svar
0
· Visningar
990
Senast: emeli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp