Lotus
Trådstartare
Min nya häst är känslig för insekter och blir stressad av dem, och därför funderar jag om det skulle underlätta att ha ett tunt regntäcke på honom, men jag är rädd att det blir varmt. Har provat flugtäcke på min förra häst och det var ingen hit - han blev jätteirriterad eftersom flugorna kom in under. Hans problem var snarare klådan och det löste jag med switch, flughuva och bogskydd, samt vid behov antihistamin, men nu är ju problemet ett annat.
Ett vanligt bomullstäcke har jag funderat på, men jag vill inte risker att det regnar på förmiddan och han får gå med blött täcke hela dagen, så den tanken slog jag bort.
Kollade på Jacsons nya stretchtäcke som verkar skitbra, men det känns varmt trots att det bara är 20 g foder i det?
Är det någon som har nåt tips som kan passa såhär års och/eller senare??
Ett vanligt bomullstäcke har jag funderat på, men jag vill inte risker att det regnar på förmiddan och han får gå med blött täcke hela dagen, så den tanken slog jag bort.
Kollade på Jacsons nya stretchtäcke som verkar skitbra, men det känns varmt trots att det bara är 20 g foder i det?
Är det någon som har nåt tips som kan passa såhär års och/eller senare??