Regnet bara öser ner

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har regnat hela dagen och det ska fortsätta ända till i kväll. Det är inget lätt duggregn heller utan det vräker ner ganska våldsamt emellanåt. Lusten att ge sig ut och rida är väl rätt minimal. Min regnjacka är tyvärr inte så bra. Dels håller den inte helt tätt men den andas inte heller så kläderna under blir genomfuktiga av den kondens som man själv släpper ut via huden. Jag var till Granngården och letade efter en ny regnjacka igår, men hittade ingen jag gillade.

Men det värsta är ändå att glasögonen inte är till så stor nytta då de blir regnvåta. Jag ser inte mycket utan dem, men inte så mycket med dem heller när det regnar. Tråkigt nog kan jag inte ha linser då mitt synfel är så stort. Jag har funderat på ögonoperation, men dels känns det läskigt och dels är det dyrt.

Så jag sitter framför datorn, till ingen nytta alls. Jag borde ta itu med hushållsbokföringen, men kommer liksom inte till skott. Jag ligger efter rätt fett med den efter sommarens semester. Givetvis är det ingen som kommer slå mig om jag inte gör den och det blir heller inga värre konsekvenser än att jag tappar kollen på vad jag lägger pengarna på. Men jag har bokfört i flera år och gillar att ha koll, så för min egen skull borde jag göra den.

Utmaningen just nu är väl att försöka hitta lite energi. Gråvädret utanför är inte så upplyftande. Undrar om det skulle funka att göra ett energipass med yoga?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka