Regler, vart hittar man dom?

Sv: Regler, vart hittar man dom?

Det innefattar en hel del att hyra ut platser, men omfattningen beror på om du ska driva det som hobbyverksamhet eller enskild firma.
Det bästa du kan göra är att ta kontakt med Skatteverket, förklara din situation och hör vad de säger/rekomenderar.
Sedan kan det även vara en god idé att ta kontakt med djurskyddsmyndigheten för att höra att stallet är godkänt avseende mått osv (vilket förenklar uthyrning av boxar och naturligtvis är bäst både för dig och hästarna).
Kommunen kan också vara till viss hjälp beroende på hur situationen ser ut.
Lycka till!

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 153
Senast: Cambrie
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: Ramona
·
Anläggning Hit me 😃 med era bu eller bä vid köp av plastridå till lösdrift. Är det bäst att köpa dom dyra beslagen eller kan jag bara klämma fast...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: Freazer
·
Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 565

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka