regler med importerad häst? :O

A

AliiceV

köpte för ett antal månader sen en tysk häst, med tyska papper och giltlig stambok/pass.
Tog inte in henne i sverige själv, och nu är det det här med vad det är som gäller när hon inte har något svenskt reg.nummer? ska främst tävla lokalt till hösten.:laugh:

hon har även ett namn byte i passet så hennes namn står inte på förstasidan som det brukar tsm med stam och reg. nummer

Sv: regler med importerad häst? :O

Bara att tävla på. Har själv en tysk häst som inte är reggad i sverige på något sätt och som jag tävlar för fullt med.

Om hon inte har ngt namn i passet så kan du ju döpa henne själv. Min hade inte heller något namn skrivit i passet så jag fick själv hitta på ett och skriva in :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 287
Senast: dobbis
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 852
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 626
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 823
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka