Regga den framtida stjärntravaren...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
B

**BORTTAGEN**

Vårt shettisföl ska nu registreras. Kan ni "experter":D tala om om jag har fattat det rätt?

Den ska först registreras i SPAR, genom shetlandssällskapet.
Ska jag sedan registrera den redan nu i tävlingsregistret? (Fölis är född i somras)
Man skickar in reg.bevis (eller man får väl hästpass nu??) till SPTF?

Rörigt men hoppas ni fattar... :cool:

Tror inte du ska registrera i SPTF riktigt än. det är ju några år kvar tills shettisen får börja tävla. Då ska du skicka in en kopia på registreringsbeviset och på mätintyget.

Jo man ska registrera den i SPTF före nyår, då kostar det bara 200:-, sen 600:- ...

Det är helt korrekt att du kan tävligsregga din fölunge hos SPTF till ett betydligt lägre pris, om det görs samma år den är född. :) Bra system, för då finns de där för all framtid sen! :)

MEN, ska du lyckas med det i år får du nog muta SSS stackars registrator med något, om du inte redan har hunnit få ponnyns pass. För den här tiden på året brukar han ha häcken full med nyregistreringar. Jag skickade in mina fjolårsföls registreringsunderlag i december förra året och fick passen i maj...
Skriv en not PÅ KUVERTET att det är lite brådis med registreringen, så kanske du kan lyckas...
När du väl fått passet skickar du in en kopia av regbeviset "i passet" till SPTF.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 968
Senast: gul_zebra
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 379
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar