Remix

Trådstartare
Hej!

Har en fråga. Eller några stycken
Får jag starta i en Lok/Reg med lokal licens?
Hur funkar det?
Vad är det som är lokal och vad regional?
Man får väl inte tävla en 4 åring på regionala tävlingar?
Fattar ingenting just nu. Nån som skulle vilja vara gullig och förklara? :)

Sv: Reg/Lok

Om du går in på ridsport.se så finns svaren där, kolla efter TR, det står för tävlingsreglementet. Det finns en länk på vänster sida.

Man ska ha grönt kort för att få tävla, lokalt, o har du grönt kort vet du hur man kollar i TR.

Hittar ingenting om Lokal/Regional med licens.
Fast jag är inte så bra på att leta heller :angel:

Om det står på tävlingsterminen att en tävling är "lok/reg" betyder det att det finns både lokala och regionala klasser på samma tävlingsdag/meeting.
Har du lokallicens får du endast starta i de klasser som är lokala, och vilka det är framgår av propositionen.

Vilka klasser en fyraåring får starta står i TR, och om jag inte minns fel spelar det ingen roll om det är på regional el lokal tävling.

Startar du i en lokalklass så får du använda din lokala licens.
Jag har inte iktigt koll på det där med 4 åringen, men jag tycker inte att det verkar vara en super ide..
Beror på vad det är för 4 åring också.
Är den startad tidigare?
När blev den inriden? osv... :)

T.ex. folk som tävlar 4 åringar när dom blev inridna vid 3, tycker jag är lite konstigt. Det sätter en stor press på hästen som individ från början.
Hästen ska vara ärligt till jobb, och jag tror inte att en 4åring inriden vid 3 har hunnit så mycket ända tills regional vid 4 års ålder..
Men som sagt, när reds den in?

Regional börjar vid LB tror jag. I hoppning får dom starta högst LC.

Nu är inte tanken att jag ska starta precis just nu utan efter sommarn om vi känner oss redo.
Har koll på det nu, tack alla som svara :)

Lycka till ute på banorna!
Uppväxten med en unghäst är underbar! :love:

Det får finnas lägre klasser än LB på regional tävling. Däremot är det max för lokala tävlingar. (Hoppning alltså.)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 082
Senast: zarmino
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 052
Senast: Mirtai
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 054
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 427
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar