Fibusen

Trådstartare
Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och väntar med att lägga ner honom en bra stund efter mat. Kan vi göra något mer? Det kommer inte så mycket, men tillräckligt för att bebis tycker det är otäckt och blir rädd och otröstlig och kommer inte till ro på flera timmar. 🥺 I natt och i förrgår så fick han även en riktig kaskadkräka så stackaren panikskrek i över en halvtimme. Han har fortfarande inte somnat ordentligt efter den i natt, utan sover 10 min här och där och vaknar sen ledsen.

Han har ibland även lite ljusgula uppstötningar? Är det normalt med färg på ”kräkan”?

Han äter ersättning, får magdroppar, kissar och bajsar rejäla lass flera gånger om dagen och pruttar, det känns inte som om det är trögt eller svårt för honom att bajsa.

Han är 9 dagar gammal, BM kommer till oss i morgon så ska ta upp detta då, men önskar ha lite andras erfarenheter. Jag tycker så synd om honom! 🥺
 
Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och väntar med att lägga ner honom en bra stund efter mat. Kan vi göra något mer? Det kommer inte så mycket, men tillräckligt för att bebis tycker det är otäckt och blir rädd och otröstlig och kommer inte till ro på flera timmar. 🥺 I natt och i förrgår så fick han även en riktig kaskadkräka så stackaren panikskrek i över en halvtimme. Han har fortfarande inte somnat ordentligt efter den i natt, utan sover 10 min här och där och vaknar sen ledsen.

Han har ibland även lite ljusgula uppstötningar? Är det normalt med färg på ”kräkan”?

Han äter ersättning, får magdroppar, kissar och bajsar rejäla lass flera gånger om dagen och pruttar, det känns inte som om det är trögt eller svårt för honom att bajsa.

Han är 9 dagar gammal, BM kommer till oss i morgon så ska ta upp detta då, men önskar ha lite andras erfarenheter. Jag tycker så synd om honom! 🥺
Min yngsta kräktes mycket, och gör det då och då fortfarande (snart 10mån). Pratade med BVC om det och så länge bebis går upp i vikt och följer sin kurva är det ingen fara. Det som kommer upp är överflödet. Min unge tyckte dock aldrig att det var jobbigt själv. Jag helammade så vet inte hur kräket ser ut med ersättning, men tänker att det kommer så snabbt efter mat att det bör se ut som det bebis får i sig?
Kanske behöver ni en annan sort av ersättning? Låter ju jättebra att ta upp det med BVC imorgon.
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 378
Hästvård I fredags så fick min häst kolik och jag gick med honom i flera timmar men det hjälpte inte, till slut kom en veterinär ut och gav honom...
Svar
16
· Visningar
2 448
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
20 990
Senast: Messy
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
40 939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp