Reflextäcke.

Digbil

Trådstartare
Har ni reflextäcken när ni rider och i såfall vilken modell? Funkar sådana där täcken med hål för sadeln på en westernsadel? Funkar korta ländtäcken?

Sv: Reflextäcke.

Jag har använt ett med hål för sadeln, virade ändarna med kardborre ett varv i ringen där man fäster bröstan.

Har ett vanligt, kortare reflextäcke som jag fäster i sadeln och sen oftast bara viker över när jag sadlar av... Är väldigt lat av mig men det känns tryggt att ha redigt med reflexer!

Vill gärna kunna använda ridtäcken med hål för sadeln att sätta mellan bakvalv och horn för att själv få lite täcke på benen, men iaf på min sadel når det inte...;)

Jag tycker vanliga korta ländtäcken funkar bäst. Fäster dom i ringarna i riggingen. Och jag brukar också använda reflex -ländtäcke!

Allmänt svar: Då får det bli ett klassiskt ländtäcke!

Redigt med reflexer på hästen samt varselfleecejacka och väst på mig i det hänseende vi, oturligt, skulle råka befinna oss på geografiskt skilda platser.

vi hade ett klassiskt ländrflextäcke för vanlig sadel först, men det tycker jag inte alls funkade bra då det inte är gjort för westersadel. Nu har vi ett som är avsett för western ! man knäpper det framför sadeln vet dock inte vart det r köpt

Jag har alltid haft ett ländtäcke. Funkat fint. Men så fick jag för mej att vi ville synas mer och köpte ett större täcke från Horze. Det gick inte alls. Passade varken häst eller sadel. Så jag ska modifiera det lite i år, sy på nya kardborreband och lite snören. Sen ska det nog fungera!

Det vanliga funkade bra. Fäste remmarna i främre riggen (drog dem under fendern) då går täcket ända fram till bakvalvet och täcker typ hela bakre delen av sadeln.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har ett varselgult tunt täcke med reflexer på. Det tråkiga är att nuvarande hund är några kg mindre än den förra så han kan inte med...
Svar
17
· Visningar
829
Senast: movi
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 484
Senast: Nepenthe
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 800
Senast: Oknytt
·
Utrustning Häst har strl 160-165 i vanliga täcken..försöker nu hitta ett ländtäcke att ha vid ridning (inget skrittäcke, o inget reflex) men alla...
Svar
10
· Visningar
628
Senast: Leeelot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve