Reflexkoppel

bollen__

Trådstartare
Använder ni reflexkoppel? Vad använder ni för sort?

Jag är ute efter ett långt reflexkoppel, gärna 2,5m och helst ska det vara runt också men jag kan verkligen inte hitta något när jag googlar. Någon som sett ett sånt någonstans?

Sv: Reflexkoppel

Jag har både Hurtta Outdoor runt reflexkoppel och det platta kopplet till mina hundar och jag är jättenöjd med dem.
Bra kvalité.

Visserligen är de bara 1,80 långa men det går ju att sätta en sån där reflexförlängning så får du lite längre koppel.

I somras köpte jag runda reflexkoppel av annat märke, bara ett par tior billigare än Hurttas och efter 2 månader var reflexen helt bortnött och bara det grå under fanns kvar. Syntes ingenting i mörkret! :mad:
Mina första Hurtta koppel är flera år gamla och där syns reflexen fortfarande väl trots att jag inte är direkt rädd om mina koppel.

Köpte ett billigt på Hööks som lyser bra. Men jag använder det bara när jag cyklar med hunden. Men precis som pulkaskurks så är det bara 1.80 långt. Tycker det är skitsvårt att hitta långa, prisvärda koppel. Har letat länge efter ett riktigt bra läderkoppel på minst 2.20. Hittade inget under 400:- :crazy:

Så gissa om jag blev salig när gubben hade flera liggande så jag fick ett som redan var "ingått" och mjukt. För vissa är blommor romantik men för mig är det kärlek att få ett gammalt läderkoppel :D

Nylonlina med inflätad reflex kostar ca 25-30 kr/m. Lätt att fixa egna koppel!

Vill man vara mer fancy kan man ju köpa paracord med reflex, och fläta ett koppel. Kostar inte heller mycket per meter.

Hehe, läderkoppel är mycket bättre än blommor! Minns att det var ett helsike att hitta ett långt läderkoppel till bra peng. Jag hittade ett tillslut men kommer inte ihåg vars. Tror det är kring 2,5m. Så känner mig typ handikappad med kortare koppel av någon anledning!

pulkaskurk: har haft hurttas men sålde det nyss. Gillar det inte alls när det är så kort :/ men gillade kvalitén! Har testat ha sån reflexförlängare på läderkopplet men jag gillade inte känslan. Här är man petig va!

Nylonlina med inflätad reflex kostar ca 25-30 kr/m. Lätt att fixa egna koppel!

Vill man vara mer fancy kan man ju köpa paracord med reflex, och fläta ett koppel. Kostar inte heller mycket per meter.
Men du! Vad smart! Flätat vill jag nog inte ha tror jag men att köpa en lina och göra själv låter smart. Men hur fäster jag haken/gör handtag så det är säkert? Han drar inte eller så men ryck kan ju hända ändå!

Det finns clips att köpa och så kör man krympslang över det. Eller så gör man som jag, latvarianten, och slår en knut;)

Smart! ;)
Nu måste jag sätta mig o googla på vars jag kan köpa sånt här :p Tack så mycket för tips! Hade inte tänkt så långt annars..!

Lite beroende på vad du vill lägga för pengar på det hela, men den här spårlinan (Länk) är i ett superskönt material, och med bra reflex i. Den kan du ju ta av på fem ställen och sätta på hakar så har du massvis med koppel sedan ;)

Smart! ;)
Nu måste jag sätta mig o googla på vars jag kan köpa sånt här :p Tack så mycket för tips! Hade inte tänkt så långt annars..!

Psst! Det finns i närheten utav mig ett repslageri, där dom säljer rep i alla dess olika slag. Jag köper rep med inflätat reflex för 9 kr metern. Hittar du inget annat kan jag köpa loss lite till dig nästa gång jag ska dit och sen skicka.

Psst! Det finns i närheten utav mig ett repslageri, där dom säljer rep i alla dess olika slag. Jag köper rep med inflätat reflex för 9 kr metern. Hittar du inget annat kan jag köpa loss lite till dig nästa gång jag ska dit och sen skicka.
Åh, supergulligt! :)
Skall testa beställa från länken som Lena_B tipsade om, om det går att välja rätt färg :p lite kräsen är man ju också!

Har ett från Börjes som jag använt 4-5 år. Reflexen är fortfarande bra. Det är dock 1.80 långt. (skulle gärna fått vara länhre om jag fått bestämma)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej! Blev påmind om detta när jag läste den andra tråden om små hundar, där English Toy Terrier togs upp. Har också funderat på att...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: geting
·
Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång...
2
Svar
36
· Visningar
960
Senast: ufot
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka