Cillaramsa
Trådstartare
Jag tog min långhåriga katt till veterinären för sedering och klippning som jag gör varje år (tovar ihop sig förskräckligt). Denna gång har han dock fått en märklig reaktion på sederingen verkar det som. Jag har precis pratat med min veterinär, som inte hade något tips på vad det var och om han klarar sig. Men han dreglade en del under sederingen (minns inte att han gjort det förut) och när jag körde hem började han panikvråla och hyperventilera. Han hade vaknat när jag åkte med honom från vet. Jag stannade till och drog ned rutorna och då tystnade han och verkade må bättre, så han kanske var för varm?
Nu har han varit hemma i ca fem timmar och verkar helkonstig. Det rinner mycket saliv från munnen, och han är inte sig själv. Han sitter stilla och dreglar. Han hade kräkts en gång, men det kan de ju göra efter sedering så det tänker jag inte är något konstigt.
Hjälp, har någon råkat ut för detta? Jag är orolig för min fina katt..
Jag ska avvakta under natten, lägga nd honom i den svala tvättstugan om jag får lyfta honom och endast ge honom vatten. Hoppas det släpper och att han inte fått något trauma av detta. Vet nämnde att han kan ha någon virus latent som kanske blossat upp av detta, kanske kan det vara så?
Nu har han varit hemma i ca fem timmar och verkar helkonstig. Det rinner mycket saliv från munnen, och han är inte sig själv. Han sitter stilla och dreglar. Han hade kräkts en gång, men det kan de ju göra efter sedering så det tänker jag inte är något konstigt.
Hjälp, har någon råkat ut för detta? Jag är orolig för min fina katt..
Jag ska avvakta under natten, lägga nd honom i den svala tvättstugan om jag får lyfta honom och endast ge honom vatten. Hoppas det släpper och att han inte fått något trauma av detta. Vet nämnde att han kan ha någon virus latent som kanske blossat upp av detta, kanske kan det vara så?