rätt foder till att bygga muskler

I

Islandstjej

hej

om min häst ska bygga muskler vad ska den då ha för foder ,inte så den blir så pigg är redan det :) mvh emma

Sv: rätt foder till att bygga muskler

Det som behövs är tillräckligt mycket proteiner.
Och det allra bästa är att man har ett grovfoder som i sig själv är proteinrikt så att man inte behöver hålla på att pytsa till hästen en massa tillskottsfoder.
I vilket fall som helst är det idealiskt om man vet hur mycket proteiner grovfodret innehåller, så att man vet hur mycket och vilken sorts tillskott man ska ge av. Dvs en grovfoderanalys kan göra att du sparar pengar eftersom du slipper gissa...

Sv: rätt foder till att bygga muskler

ok tack ,det ska jag köra på ,tack igen du har räddat mej:idea:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
684
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 158
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka