Spiteful Spirit
Trådstartare
Har köpt hus och tänkte där snickra ihop en rastgård åt våra två missar. Är det någon här som byggt och som kanske har bilder att visa? Tips på vad man bör tänka på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
stackars katter, släpp ut dem de springer inte bort de vet vart de bor.
stackars katter, släpp ut dem de springer inte bort de vet vart de bor.
Har köpt hus och tänkte där snickra ihop en rastgård åt våra två missar. Är det någon här som byggt och som kanske har bilder att visa? Tips på vad man bör tänka på?
Ja men perfekt, för det där med tak har jag också funderat på
puttar upp den här tråden då jag själv ska bygga kattgård. undrar nu om ni som tänkt bygga kattgård. har ni tänkt på bygglov?
Imorgon åker byggnadslovet in till byggnadsnämnden =)
Vi behöver det pågrund av att vi ska ha plank på två sidor av det. Ena mot grannens tomt. Har dock inte bestämt än om det räcker med 180 cm högt. Blir dock lite högre då vi ska ha en "Plåtbit" uppe på så det inte bara är för katten att hoppa över.. Katten vi har nu hoppar dock aldrig högre än en meter. Han hoppar inte ens upp på köksbordet om han inte kan ta vägen via en stol .
När väl projektet börjar. (förhoppningsvis om en månad) då ska jag börja ta bilder.
kattgården kommer va i anslutning till huset så jag kommer göra en kattlucka i dörren så han kan gå ut när han vill.
ca 130 Kvm med nätdel mot baksidan på ca 13 meter
Kan se min Dante jaga fjärilar i sommar och jaga insekter.