Råsaftcentrifuger

Idas

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en råsaftcentrifug till mamma i julklapp, men vad är det man ska tänka på? Vad är de "viktigaste" finesserna?

Kraven jag har är väl att den ska vara lätt att rengöra och inte för stor och otymplig. Vad ska man mer tänka på?

Har kikat på dessa från Philips, är det någon som provat någon av dem? Varför skiljer priset sig åt?

http://www.webhallen.com/se-sv/hem_...avance_collection_hr1855-30&atcl=external:ref

http://www.webhallen.com/se-sv/hem_...ug_viva_collection_hr1863-00&atcl=search:live

Är det värt att lägga dubbla pengarna på den nedersta? Kan inte hitta några större skillnader förutom att skålkapaciteten på den nedre är 2 liter medan den övre bara har 0,8. Är det väldigt lite?

Jag googlar alltid tester innan jag ska köpa något, jämför pris och teknik samt vad som kan passa mig bäst. Börja med att läsa lite oberoende tester?

Jag har kikat på en del tester men det är oftast maskinerna med XXL i namnet som vinner - vilket är förståeligt då de säkert är väldigt kraftfulla och gör mycket juice - men att ha en maskin som tar upp hela köksbänken är inte aktuellt. Därför undrade jag om någon har egen erfarenhet av någon speciell maskin som är bra :)

Fast i testerna så står det ju även hur mycket saft man kan pressa, hur lätta de är att diska och ta isär mm mm, så läs testerna och se vad som passar din mamma, inte enbart vilken som är vinnare. Vill du bara göra ett par glas åt gången så behöver du ju inte titta på de som fixar 2 l i en blink. Testerna är ju till för att underlätta för dig att välja men det du väljer ska ju vara utifrån vad du tror passar dig eller din mamma bäst. :up:

Viktigaste frågan är dock, kommer den att användas eller blir det bara ytterligare en pryl som samlar damm eller står gömd i ett skåp? ;)

Kan också avslöja att jag har blivit lat, sen jag fick hem den den 19e nov har jag lagat riktig mat en gång... visst, en macka eller så har jag gjort ibland, men det är så himla smidigt och gott att göra juice :) Och det om något säger väl vad mitt betyg blir på den :P

Hur mycket frukt går egentligen åt? Blir det dyrt att göra ett par glas juice varje dag? Nu beror det ju givetvis på extrapriser osv, men över lag?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka