Rancharbete

Texaz

Trådstartare
Hur många jobbar aktivt med sina hästar, alltså utför olika sysslor på gården med sin häst?

Det är ju dit jag vill komma och nu har vi äntligen så smått kommit igång! Drar nu hem ved från skogen (inte jättegrovt, men i alla fall!), stängsel inspekteras och vi har börjat valla flocken.

Senare kommer det mesta arbetet med att flytta djur att kunna ske uppsuttet så min fantastiska "cowboy"hyresgäst bygger corall och olika alleyways, vilket kommer att göra arbetet enormt enkelt framöver, förhoppningsvis blir det en del boskap med tiden...

Vi har även varit behjälpliga när en bonde skulle flytta sina betesdjur.

Så, vad gör ni andra???

Sv: Rancharbete

Vi drar harven runt travbanan och på ridbanorna. Vi flyttar grejer i vagnen, allt som behövs (hindermaterial, foder, vatten, stängselmateriel osv). Drar lite pinnar i skogen (inte för att någon behöver det, utan för att ponny älskar att dra), röjer lite på stigar o så.
Vi drar med andra ord allt som kan tänkas behövas dras. :angel: Har man körhäst så har man!

I gamla stallet samlade vi ihop förrymda tjurkalvar ett par gånger. Jag red ut på åkern där kavlarna stod, så följde de snällt efter oss tillbaka. Nötdjur tycks älska min ponny.. Driva djur, det är förlegat :D

Drar du med vagn/kälke eller med sadel och rep???

Min är ju hälften kbl och tar verkligen i när det ska dras! Extra skoj att det fungerar eftersom han var enormt bakrädd fram till fyra års ålder, gick inte ens att röra bakbenen...:crazy:

Med loksele och draglinor, eller vagn om det är så. Vi drar allt som går att dra med en sele, med andra ord allt :D Vi har bogserat en gammal saab en gång... :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattträd/klösmöbel
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka