Räkna om % till rätt värden

Tillis

Trådstartare
Går det att räkna om värden som är angivna i procent, till värden per kilo foder som man kan räkna foderstat på.
Ex Dodson&Horells foder Fiber P har dessa angivna värden:

Estimated Digestible Energy MJ/kg: 11.5
Protein 12.0%, Oil 3.5%, Fibre 17.0%, Ash 7.0%, Vitamin A 7,700iu/kg, Vitamin D3 800iu/kg, Vitamin E 110iu/kg

Det är det smältbara råproteinet jag är intresserad av, men det kanske inte är möjligt att utläsa av dessa värden...?

/Tillis

:o Misstänkte det... Men så var jag tveksam till om det var angivet procent per kilo foder eller hur...
Nåja, man får skylla på att det är måndag...

Liknande trådar

Foder & Strö Fick dessa värden av en återförsöljare för Dodson Horrel Foalcreep Analytical Constituents: Crude Protein 18.0% Crude Oils &...
Svar
2
· Visningar
840
Foder & Strö Ni som fodrar med Spiller's Happy Hoof, vilka värden räknar ni på när ni gör foderstat. Överallt hittar jag bara värdena som står på...
Svar
6
· Visningar
1 736
Senast: Derring-Do
·
O
Foder & Strö Hur får jag till en bra foderstat utan hö/silage som bas? Det jag har tillgång till är hackad halm (havre).. Bor i Israel och pga...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Ger nu Dodson & Horrell Mare and Youngstock mix till min åring. En kollega på jobbet proppsar för att jag ska gå över till Krafft Groov...
Svar
3
· Visningar
953
Senast: EHME
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst