R

Rodham

Någon som har ragdoll kisse/kissar?

Har en hane (kastrerad) som är helskön.
Det enda jag tycker är lite tråkigt är att han inte vill ligga i knät, han ligger dock gärna brevid.

Någon som känner igen detta fenomen hos rasen?
Har inte träffat någon annan ragdoll.

Hej!
Jag har två ragdolls, och även en kull med tre ungar just nu!

Jag har en hona (mamman) och en kastrerad hane. Ingen av dem är väl direkt utpräglade knäkatter, men allt som oftast hoppar de upp i knät, speciellt om man sitter vid datorn.
Sammi, honan, gillar att ligga i husses knä, det är väl rymlig och bra ! :D
Men om man tex sitter i soffan så ligger de hellre bredvid. Jag tror det är ganska vanligt hos ragdoll, de vill alltid vara med, men de är sällan påträngande.

Har själv ingen ragdoll men känner en som har det.
Den katten föredrar yngsta dottern i huset, husse får inte gärna lyfta katten.
Det är väl lite olika från katt till katt om de är "knädjur", min förra kisse var inte det.

Jag har 3 raggisar, haft 5, av dom är det bara en som är inpräglad knäkatt. De andra föredrar att ligga tättbredvid eller korta 5-10minuters gosstunder i knät.

Gör mig inte så jättemycket, för de blir ju rätt tungt med 7-9kg på magen efter en stund :D

Vi har en hona på 9 månader, och hon följer med överallt och vill gärna vara med, men enda gångerna hon ligger i knät är när hon själv lägger sig där. våran birma pojke är däremot en riktig knäkatt :)

Liknande trådar

Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 843
Senast: Zoya
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 401
Senast: Googlarn
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
748
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10