Rädd för får

P

Provincia

Hej!
Jag har en liten fråga till er som har hästar som är rädda för får/kor etc. Hur gör ni när ni ska gå förbi en hage med massor av får? HAr ni några bra knep som fnkar eller är det som de flesta säger "bara rida på"? Har funderat över det där.... :smirk:

Sv: Rädd för får

hej
min häst är jätterädd för grisar och kor. När vi stöter på en hage med kor/grisar så blir hon livrädd och börja backa o fjanta sig.
mitt tips är att en annan häst (som inte är rädd för får) går framför för då följe den rädde hästen atomatisgt med.! eller att du kanske gå fram o klappa ett får framför hästen, som då kanske fattar att dom inte är så farliga.!
lycka till!
mvh Sara :D

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 691
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att göra försök nummer tre på att ta körkort. De två första försöken har slutat dåligt. Det andra försöket...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 197
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
805
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka