Har en känslig ponnytant med halvtaskig hovkvaliteé. Med hjälp av bra foderstat och hovvård lyckas jag hålla det i schack. Varje vinter får jag ångest. Egentligen går hon bättre med sulor (helsulor, såna ringar är inte att tänka på då ryker skorna) då hon är ömfotad pga tunna sulor. Men kombinationen lera i hagen samt helsulor funkar inte. Så det är alltid en balansgång när man ska sula på och av för annars kommer hovbölderna som ett brev på posten.
Förra året var jag för sen att sula på. Hon fick sulläderinflamation av det frusna knöglet i hagen (och den hagen var inte speciellt knölig).
I år föreslår hovis flytsula. Har ingen erfarenhet av det. Vad tror ni, kan det vara värt att testa på tanten? Finns det olika typer av flytsulor?
Tacksam för svar
Förra året var jag för sen att sula på. Hon fick sulläderinflamation av det frusna knöglet i hagen (och den hagen var inte speciellt knölig).
I år föreslår hovis flytsula. Har ingen erfarenhet av det. Vad tror ni, kan det vara värt att testa på tanten? Finns det olika typer av flytsulor?
Tacksam för svar