Queens Nugget

Sv: Queens Nugget

Oops, sorry.:o Läste visst "Golden Nugget" som "Queens Nugget" i Kingsettle Tankahs avkommelista hos ASRP.

Oops, sorry.:o Läste visst "Golden Nugget" som "Queens Nugget" i Kingsettle Tankahs avkommelista hos ASRP.
Comtess far, Count Christo var ju far till den fenomenala ponnyhingsten Champ(137cm hög) som en gång i tiden vann Junior-EM mot stora hästar. Count Christo är far till massor av bra hopp-ponnies i england, synd att han inte användes nåt när han fanns i sverige. Sent ska syndaren vakna :D

Hittade också något om att han var e.Kingsettle Tankah

Någon som vet vem hans mor är? Stötte ihop med en avkomma till Queens Nugget, därav intresset :)

Hennes avkomma är registrerad som svensk ridponny, skulle man kunna placera det här stoet också där eller som korsning?

http://www.haststam.com/raser/hast.asp?hast_id=16313

Golden Nugget (K.Tankah-Count CristoXX) har ju använts en hel del i aveln, så möjligt att han har nån avkomma som heter så?
Jag vet nån hingst u arabsto som användes lite som unghingst, ska forska lite med Kingens ägare, han brukar ha koll.

Golden Nugget (K.Tankah-Count CristoXX) har ju använts en hel del i aveln, så möjligt att han har nån avkomma som heter så?
Jag vet nån hingst u arabsto som användes lite som unghingst, ska forska lite med Kingens ägare, han brukar ha koll.

Skulle vara jättesnällt :bow: Blev väldigt nyfiken, hittar ju ingenting om den hingsten förutom den avkomma jag träffade på.

tillägg: Hittade nu ett gulbrunt sto f.1994 efter samma hingst! u.Missing Love

Letar också efter härstammningen på Queens Nugget,
Vem var hingsten?
I pappren står han som avkomma till Kingsettle Tankah
Mamma okänd

:confused:Letar efter Cia Nordström som ägt stoet i flera år till 2005, tydligen håller hon på med arab galoppörer . Hon skulle kunna veta trodde uppfödarn till mitt sto vem Queens Nugget var, som trodde hon lånat ut mamman på foder och stod som uppfödare i och med hon ägde mamman.
Hittade även stoet Miramis-94 u. Missing Love och denna skulle vara ca 135 cm

Nu har FEI passet hittats på min häst och i det ligger en stamtavla på någon häst
enligt gammal ägare Queens Nuggets.

:)Har ännu inte fått FEI-Passet av gammla ägaren så jag väntar med spänning. Hoppas det stämmer att det är med även bilden på Queens nugget. Mitt sto har haft fyra tidigare ägare och jag har talat med alla. Uppfödaren som tydligen sålde henne som föl kommer inte alls ihåg henne men mamman och mormor väl. Men ägare nr två som köpt henne som föl kommer väl ihåg Queens Nugget att han gick i hagen med halvblodstoet hon hade min ponny tills den var 8 år, sedan var det en känd tävlingsryttare (som hade FEI-passet) som hade henne tills hon slutade tävla ponny, Sista ägaren köpte jag henne av och hon visste inte mycket alls, Tur att jag fick tag i ägare nr två som kunde berätta mycket om ponnyn och även lite om Queens Nugget hon tyckte det var konstigt att jag inte hittade något när jag googlade på honom, hon lät säker på att han hade angloarab i stammen och var isabell med vit man och svans.

Nu har FEI passet anlänt och bilden i passet var en kopia på Kingsettles Tankahs reklamblad och ägare på denna står Robert Lundberg och att han stod på station Ängagården i Bjuv hos Bertil Andersson och dräktighet 1988 och 1989, sedan finns en lös lapp på Queens Nuggets ägare
Helena Krahlmark i Vittaryd, hittar hennes tel i Ljungby så det är väl bara att fortsätta att forska efter Queens Nugget genom att försöka få tag i henne.

Queens Nugget var en mörkbrun hingst f 10/6 1990 maxad D-ponny
språngsedeln finns hos Helena och han var e. Kingsettle Tankah u. Queen f 1974 troligen ett fullblod han dog runt år 2000 . Han var köpt från stockholm som 5 åring. I H ägo fick han tre föl 1996 Prince Nugget hingst mörkbrun (hittade honom direkt) och ett döfött föl. Sedan fick han mitt sto-97:) som är helsyster med Prince Nugget.
Ska nu fortsätta leta efter Stoet Queen -74

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 459
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
705
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka