Sv: Quarterhästtråd
Okej då. Jag har haft en del quartrar genom åren, både egna och andras. Just nu har jag någon iväg på leasingköp och några som inte är hemma så jag tar bara med dom som står i stallet nu.
Har dragit ner på antalet hästar iom att jag blev sjuk och nu har jag ändrat inriktning lite på hela min hästverksamhet. Det saknas ett par hästar i stallet nu dock.
Vad gäller avel koncentrerar jag mig numera enbart på gångartshästar, främst western pleasure och allround.
Jag gillar en viss typ av ston gärna med vissa halterlinjer som passar väldigt bra ihop med moderna pleasurelinjer. Jag har väldigt specifika avelsmål och styr undan från nära sk linjeavel så mycket jag kan, möjligen något tvärtemot många andra. Jag lägger stor vikt vid mödernet när jag avlar.
Cluanna
sto född 1995 efter: Kid Clu, undan: A Louisiana Lady
Meriterat sto med Open/Amateur ROM, EM champion mm. Producerar mkt bra, alla hennes avkommor har showrecord och de äldre fina internationella meriter.
Hints Sugar Luisa
sto född 2000 efter: Undeniably Hint, undan: BS Elaine Sugar Bars
Har endast fått paintföl tidigare varav en jag har stora förhoppningar på, nu dräktig med quarter och fölar i april.
Mac Mercy Leaguer
sto född 2003 efter Docs Leaguer, undan: Gators Mercedes
Dräktig med sitt första föl, fölar i februari.
Ima Prime Time
Mkt meriterad avelshingst stationerad här efter: Zips Chocolate Chip, undan:Ima Triples Image Toppstam, pappan behöver ingen presentation och mamman är ett fantastiskt Triples-sto riden och tävlad av open, amateur och youth, bla World Champion WP. Mycket bra möderne! Ger fina avkommor och för övrigt en enormt trevlig hingst, min nallebjörn!