Quarterhästtråd

Mirre

Trådstartare
Finns ju en mer allmän hästtråd, men startar en specifik quartertråd också tänkte jag. Så ni som har just quarter, berätta lite om vad ni har.
Vilken inriktning har ni? Stam? osv :p :)
En sådan här tråd funkar såklart inte utan bilder ;)

Sv: Quarterhästtråd

Kom igen, det finns ju massor med folk här inne som har quarter

Okej då. Jag har haft en del quartrar genom åren, både egna och andras. Just nu har jag någon iväg på leasingköp och några som inte är hemma så jag tar bara med dom som står i stallet nu.

Har dragit ner på antalet hästar iom att jag blev sjuk och nu har jag ändrat inriktning lite på hela min hästverksamhet. Det saknas ett par hästar i stallet nu dock.
Vad gäller avel koncentrerar jag mig numera enbart på gångartshästar, främst western pleasure och allround.

Jag gillar en viss typ av ston gärna med vissa halterlinjer som passar väldigt bra ihop med moderna pleasurelinjer. Jag har väldigt specifika avelsmål och styr undan från nära sk linjeavel så mycket jag kan, möjligen något tvärtemot många andra. Jag lägger stor vikt vid mödernet när jag avlar.

Cluanna
sto född 1995 efter: Kid Clu, undan: A Louisiana Lady
Meriterat sto med Open/Amateur ROM, EM champion mm. Producerar mkt bra, alla hennes avkommor har showrecord och de äldre fina internationella meriter.

Hints Sugar Luisa
sto född 2000 efter: Undeniably Hint, undan: BS Elaine Sugar Bars
Har endast fått paintföl tidigare varav en jag har stora förhoppningar på, nu dräktig med quarter och fölar i april.

Mac Mercy Leaguer
sto född 2003 efter Docs Leaguer, undan: Gators Mercedes
Dräktig med sitt första föl, fölar i februari.

Ima Prime Time
Mkt meriterad avelshingst stationerad här efter: Zips Chocolate Chip, undan:Ima Triples Image Toppstam, pappan behöver ingen presentation och mamman är ett fantastiskt Triples-sto riden och tävlad av open, amateur och youth, bla World Champion WP. Mycket bra möderne! Ger fina avkommor och för övrigt en enormt trevlig hingst, min nallebjörn!

kl

Jag vet inte vad det är mig och Quarters! Nu spelar kanske mina kvinnliga hormon in såhär lägligt in i månaden, för jag sitter och ryser och smålipar!
Jag har så länge (ända sedan jag var liten och bönade och bad mamma om en westernsadel och träns till min ponny, då de bara skrattade och köpte en ny dressyrsadel...)velat lära mig ALLT om westernridningen och dess "speciella raser", och då speciellt, speciellt quartern. Jag är så kär i denna hästras att jag tror att jag hade tackat nej till vilken annan ras som helst om jag hade de uppradade och fick välja fritt.
Är så avis på er!

Det är en underbar ras på så många sätt! Det finns verkligen en quarter för "alla" (oavsett diciplin).

Jag tänkte såhär, Wrangler.
Jag smyger in och TAR din hingst, ställer in nåt i byteshandel, typ min fina mountain bike med 21 växlar, och sedan är vi typ.. kvitt?
Jag kan tänka mig att slänga med en karaokemaskin och en soda streamer också. :rofl:

Är också helt kär i fuxstoet med den finurliga bläsen!

Angående buckskinen... Nämner jag ingenting om henne, så kanske du glömmer att du har henne, så jag kan komma och hämta henne samtidigt som din vackra herre.... ;)

Nääää!

Tycker vi gör såhär istället, du behåller dina grejer o sen köper du ett föl av mig istället, med hingsten som pappa och valfritt sto so mamma! :D

Herredudanes vilken toppenidé!! Sambon hade blivit så ledsen om soda streamern försvann! :D

Vad blir det om man korsar en brunis med en buckskin? Kan resultatet bli en liten blekfis då? (cremello/perlino?) Hade ju kunnat bli en hur spännande mix som helst!

Ingen dubbelgul, färgmöjligheterna är buckskin, bay/brown, palomino, chestnut, black eller smokey black (svart med gulanlag).
Störst chans för de två förstnämda.

Hakar på den idéen jag med :banana:
Fast just ja... Jag skulle ha en äldre riden häst ju. :p

Hhjälp! Ja, för sjutton! Föl efter dessa kusar är jag första tjiingad på! Kan tänka mig atttinga innan knodden ens är påtänkt!

Jag har ett quartersto E: CC Top Whiz och U: Opposites Attract. Hon heter Midget Whiz, är avelsvärderad på 43 p och tränas för Anki Olsson i trail, WR, WH samt pleasure. Ima har jag haft en tanke på att betäcka med =) Vet ej hur jag laddar in bild för jag har inget http adress till bilderna:confused:.

Bilderna måste ligga ute på nätet för att kunna länkas hit.
Ex photobucket osv.
På bukefalos-hjälp finns en bra tråd om hur man gör:)

Jeg har en quarter etter Don Quintana og under DS Miss Dual Flash:) Han heter Ima Dual Quintana og er en reiningvallak på 4 år:)

314914_10150836317540503_734200502_21172430_978318577_n.jpg

314914_10150836317550503_734200502_21172432_854147304_n.jpg

314914_10150836317545503_734200502_21172431_1704996490_n.jpg

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Lavinia
·
Samhälle Veterinärvårdspriserna är uppe i media igen, bland annat för att S lagt fram ett förslag om att förbjuda vinster i djurvården...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
12 857
Senast: fejko
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 564
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 617
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025