Pumpa cykeldäck...

iNHALE

Trådstartare
Kanske världens dummaste fråga men... hur fan pumpar man cykeldäck? Behöver pumpa bakdäcket och oavsett vad jag gör går det inte i någon luft. Skruvar av ventilhatten, fäster munstycket, pumpar. Ingen luft pyser ut, och inget åker in i däcket. På min gamla cykel fanns det som en "spärr" som man forcerade genom att ta i lite första pumptaget, sen gick det att pumpa normalt. Här kan man ta i tills man skiter på sig och inget händer. Idéer någon? Man ska väl inte behöva öppna hela ventilen eller?

Det är Schwalbe active citizen däck.
 
På mina däck så har jag längst ut en liten extragrej som man ska skruva upp lite när man ska pumpa däcken, sen skruvar man åt igen å så på med gummipluppen
hqdefault.jpg


tror min ser ut typ sådär
 
Du behöver en extra nippel också som ska sättas på pumpen. Det går inte med det vanliga munstycket!

Mvh hon som försökte och försökte pumpa.....
 
Åhå. Märker att jag är allt annat än expert! :p Har inte lyckats pumpa någonstans i stan, så det verkar inte så vanligt med såna pumpar? I cykelaffären byter de munstycke på slangen när de pumpar racerventiler.
 
Åhå. Märker att jag är allt annat än expert! :p Har inte lyckats pumpa någonstans i stan, så det verkar inte så vanligt med såna pumpar? I cykelaffären byter de munstycke på slangen när de pumpar racerventiler.

Jag skulle säga att det är tvärtom, ovanligt med pumpar som inte tar presta. Det känns rätt omodernt. Hos våra leverantörer går det knappt att hitta. Dock är kommunens pumpstationer utrustade med ett munstycke som enbart tar cykelventil. Mycket korkat då det är en värdelös ventil som jag hoppas snart är ett minne blott.
 
Jupp, det är kommunens pumpstationer jag tänker på. Och bensinstationernas också; de som erbjuder luft har inget sånt munstycke :(
 

Liknande trådar

Hästvård Beteende störningar hos häst Hästar är i grund och botten ett steppdjur och ett flyktdjur som har kvar sina instinkter och...
2
Svar
29
· Visningar
2 965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp