Proteinrikt foder - melassfritt och utan en massa stärkelse?

Börjes i Bro har flera olika sorters potatisprotein tror jag, inte bara Vilomix. Billigt och bra, det kör jag med :)
Vilomix har inget egentillverkat potatisprotein, utan det köps in från Danmark eller Tyskland, brukar vara lite olika under året, troligtvis så kommer säckarna på Börjes dit via Vilomix!
 
Förutom potatisprotein och lusern finns det gräspellets. Där jag köper är det bättre pris och bättre värden än för lusern. Plus i kanten att faktiskt bara innehåller gräs och inget annat.
Om gräspelletsen kommer från Genevad så innehåller den rödklöver också, och de 160 gr smb rp de deklarerar innehåller det oftast inte (ett värde från 2006), finns de som lämnat på analys själva, har varit närmare hundra än 160!
Men det kanske finns fler grönmjöl/gräspelletsaktörer!
Vilket fabrikat använder du?
 
Om gräspelletsen kommer från Genevad så innehåller den rödklöver också, och de 160 gr smb rp de deklarerar innehåller det oftast inte (ett värde från 2006), finns de som lämnat på analys själva, har varit närmare hundra än 160!
Men det kanske finns fler grönmjöl/gräspelletsaktörer!
Vilket fabrikat använder du?
Den jag använder och faktiskt den enda jag får tag i här, kommer ifrån Salsa i Ljungbyhed.
 
Dom uppgav för några år sen en sockerhalt på 22%. Om de inte skriver ut den nu borde du maila och fråga.
Jag förstår att sockerhalten kan variera eftersom fodret görs på vall och sockerinnehållet skiftar beroende på när vallen skördas. För mina hästar har den ingen betydelse, ingen är känslig för det så jag har inte ens tittat på om det står i innehållet.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 014
Senast: Kodiak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp