Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte så att om man har en lättfödd häst vill man ha ett hö med lite mindre protein i, för att kunna ge en lite större grovfodergiva.
Vad jag menar (som jag har tjatat 1000000000000000000000000000000 gånger) är varför man köper sig ett skit hö och sen ger kraftfoder. Varför inte se sig om efter ett hö utöver skithöet och skippa kraftfodret.
Och varför kan hästarna inte äta ett topphö då det kan ha fri tillgång på bete.........var är skillnaden, jo på betet får de förmodligen i sig mer än med ett topphö. Så varför är topphöet sämre än fritt bete.
Funderar på att börja med Foder Bukefalisterna. Man kanske skulle kunna samlas till en foderhelg där jag går igenom det hela och har lite övningar, växtmaterial, teori osv *funderar*Och visst är din ide bra, kruxet dock är att du har ett stort projekt framför dig genom att informera och övertyga hela hästsvergie.
Detta är ju strålande. Det är ju sånna killar som överlever och dessutom kan ta ut lite extra på höpriset och ändå så tjänar hästägaren på detta För det är självklart att man ska ha bra betalt för bra foder. Däremot ska man inte betala bra för ett dåligt foder, där är det bara hästägaren som förlorar.Vid det dåliga året erbjöd han sig direkt att fixa annat hö än sitt eget odlade, så killen är suverän.