HH_gullet

Trådstartare
Hej! för två och en halv vecka sen upptäckte jag min häst anmäkrte bak och han fick vila i ett par dagar sen när vi kollade så sitter det mellan hasen och korset eller nått åt det hållet men syns endast i traven, men han går på benet och han stödjer på det fult ut men är någon rörelsestörning som är fel, så för en vecka sen hade jag ute massör och gick ignom honom vilket kändes helt okey, Men han har fortfarnade detta kvar, ringde och råd höra med atg och de sa vänta lite men du har det gått 2,5 vecka så nu måste jag göra nått men vad?

mitt problem är jag har ingen bil med dragkrok! och ingen jag känner har det heller utan små bilar eller så har de bil utan dragkrok hur ska jag kuna få in han till atg???? för om jag tar ut vetrinären så kanske inte de kan lösa det i alla fall, så jag vet inte hur jag ska gör kan alltså inte få tag på bil hur än jag gör!!! blir galen,
men vad kan det vara för fel trodde muskel strälning men nu har han varit det för länge för det? några ideer?

Sv: problem!

Kan du inte bara hyra en bil med dragkrok? Mackar brukar ju ha hyrbilar, eller googla bara hyrbil + kommun du bor i.

Det kan vara ungefär vad som helst. Statistiskt sett (vanligast) är det någon led som krånglar.

Och det är helt rätt, det är nästan alltid bortkastade pengar att ta ut en veterinär vid hälta (om det inte är akut och så ska sys etc). En riktig hältutredning behöver goda faciliteter och en del uppföljning (röntgen t ex). Klinik är absolut mest prisvärt och det bästa alternativet också för hästen.

Det är nog inget annat att göra än att jaga någon med dragbil. Annonsera på blocket att du vill hyra ekipage inkl. förare?

ja kanske hyra bil, men tror ingen gör det här omkring för jag kollade för nått år sen och då var det bara små bilar, men får kolla igen...

Ja jag vet att det skulle vara bäst att åka in men det är inte så lätt när man inte har bil till det... :cry:

Det är en av de där sakerna man behöver ha en plan för, när man är hästägare. Vad gör du om det är akut och du måste in till klinik?

Det är en av de där sakerna man behöver ha en plan för, när man är hästägare. Vad gör du om det är akut och du måste in till klinik?

jag har i min försäkring djur transport till helsingborg om det behövs, min sambo hade en bil med dragkrok förut som jag hade och körde med men vi har gjort slut så kan inte låna den mer, sen har jag inte kommit längre.

jag har i min försäkring djur transport till helsingborg om det behövs, min sambo hade en bil med dragkrok förut som jag hade och körde med men vi har gjort slut så kan inte låna den mer, sen har jag inte kommit längre.

Varför inte fort som fasen skaffa en ny kille med främsta kriteriet att han ska ha en stor bil och dragkrok.:p

Helt allvarligt håller jag med föregående,, vad gör du om det är akut och du måste omgående transportera in till klinik?? Att förlita sig på försäkringen innebär inte att du får omedelbar akut transport, bara att du förr eller senare får transport.

Två saker som jag anser är grundläggande, det första att ha lasttränat sin häst innan man tvingas att försöka lasta den för är det akut då finns det ingen tid till att stå i timmar och öva. Det andra är att man alltid har på ett eller annat sätt tillgång till transportmedel.

Du skriver att massören gått igenom den och allt verkar ok,, ändå så verkar det förefalla ett problem??? Hur går det ihop??

Min första tanke går till bäcken rotation, eller ett knäleds problem, i det ena fallet hjälper ingen massage och i det andra fallet hjälper ingen veterinär.

Naturligtvis kan det vara en mängd andra problem men det är svårt att sätta sig in i problemet eftersom du förklarar det så knapphändigt.

Kan du beskriva problemet lite mera detaljerat, har du ngn aning om vad som ev. kan vara den utlösande faktorn. Benaxlar och hovvården kan helt uteslutas?? Förmodligen ja eftersom massören ansåg allt verkade ok.

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 992
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 091
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Jag köpte en häst i våras som tidigare varit behandlad VF carpus samt HB knä. Varit fullt igång sen början av 2020. Jag märkte i...
2
Svar
21
· Visningar
4 624
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej buke! Först och främst, innan någon hinner bli upprörd; vi har självklart haft ut veterinär redan! En av mina hästar, en 18-årig...
Svar
3
· Visningar
1 817
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna