Nikki o Fabian
Trådstartare
Jag har köpt en maratonvagn(hemmabygge) som jag och min man håller på att renovera lite. Vi har ej kört vagnen med hästen än men har själva dragit den från gården vi köpte den samt flyttat runt den på gården "hemma". Den har hela tiden funkat att svänga åt bägge håll men så sist vi höll på med den, hade målat samt bytt hjul(fick dock inte bort ett utav dom)så började det små regna lite och vi skyndade oss in i ridhuset med vagnen(pga färgen) då går det helt plötsligt inte svänga den åt höger utan ett motstånd som blir värre för varje gång vi föröker, vänster funkar klockrent.
Någon som har någon ide om vad det kan vara för fel?
Vi gissar på att det kanske kommit i färg i vändskivan(heter det så?) och att det stoppar upp. Men vi har aldrig hållt på med detta förr så vi är lite ställda. Har tänkt ta isär skivan när min svärfar kommer och hälsar på och kan hjälpa till.
Någon som har någon ide om vad det kan vara för fel?
Vi gissar på att det kanske kommit i färg i vändskivan(heter det så?) och att det stoppar upp. Men vi har aldrig hållt på med detta förr så vi är lite ställda. Har tänkt ta isär skivan när min svärfar kommer och hälsar på och kan hjälpa till.