Problem med kissande katt...

SandraM

Trådstartare
Vet att det finns många trådar om detta... Men nu har vi försökt allt, och jag vill bara höra vad ni säger.

Jag och min sambo skaffade en honkatt för 3 år sedan. Hon kastrerades då hon var 1 år. Samma år räddade jag en kattunge som älskade, ända tills det att han växte upp och blev för livlig. Då började honan att kissa inne, hon var stressad och kunde inte slappna av.

Vi var till Vet. vi skaffade fler lådor, olika lådor men inget funkade. När vi åkte till mina föräldrar som även dom har katter, där gjorde hon inget men så fort vi kom hem. Så jag försökte att omplacera henne, tillslut så tog min sambos föräldrar henne. Hon blev utekatt och började gå ut i våras. Hon går ej på lådan inne längre utan går bara ute....

Nu har hon kissat inne igen, första gången på nästan 1 år. Min första tanke är UVI... Men om det inte skulle vara det. Vad ska man då hitta på??

Tacksam för svar!!
Sandra
 
Sv: Problem med kissande katt...

Bästa är att ta katten till en veterinär som är erkänt duktig på katter och kissproblem. Det behöver inte alls vara UVI utan kan vara kristaller/stenar och eller inflammtion i urinvägarna.

Katten behöver undersökas ordentligt med ultraljud och urinprov. Ofta utlöser stress urinproblem men det går att lösa med tex mediciner.

Hoppas hon blir bra snart!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
169
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
788
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 550
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 682
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp