Tigertofflan
Trådstartare
Jag får det inte till att funka som jag vill! Det jag vill är att när man klickar på en länk, så ska det komma upp en "popup" med en bild i.
Detta fungerar på en sida, men inte på en annan.
Koden på den fungerande sidan ser ut såhär:
På den icke-fungerande sidan har jag fem sidor jag vill ha upp genom popups, och där ser koden ut såhär:
Länkarna har jag på båda sidorna länkat som
fast med de olika siffrorna förstås..
Jag har suttit här och jämfört och förstår inte vad som är fel! Det ser likadant ut på båda sidorna ju! Har jag länkat rätt? Vad är fel?
Detta fungerar på en sida, men inte på en annan.
Koden på den fungerande sidan ser ut såhär:
Kod:
<head>
<script language="JavaScript">
<!-- Begin
function popUp() {
props=window.open('victor_bild.html', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=270, height=165 left = 300, top = 150');
}
// End -->
</script></head>
På den icke-fungerande sidan har jag fem sidor jag vill ha upp genom popups, och där ser koden ut såhär:
Kod:
<head>
<script language="JavaScript">
<!-- Begin
function popUp() {
props=window.open('shetan5dagar_bild.html', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=247, height=383 left = 300, top = 150');
}
// End -->
<!-- Begin
function popUp(1) {
props=window.open('shetan3manader_bild.html', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=458, height=356 left = 300, top = 150');
}
// End -->
<!-- Begin
function popUp(2) {
props=window.open('shetan1ar_bild.html', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=387, height=329 left = 300, top = 150');
}
// End -->
<!-- Begin
function popUp(3) {
props=window.open('shetan2ar_bild.html', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=409, height=265 left = 300, top = 150');
}
// End -->
<!-- Begin
function popUp(4) {
props=window.open('shetan13ar_bild.html', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=464, height=356 left = 300, top = 150');
}
// End -->
</script>
</head>
Länkarna har jag på båda sidorna länkat som
Kod:
<a href="javascript:popUp(1)">3 månader</a>
Jag har suttit här och jämfört och förstår inte vad som är fel! Det ser likadant ut på båda sidorna ju! Har jag länkat rätt? Vad är fel?