Streiff
Trådstartare
Jag har sökt lite i gammla trådar om kloklippning men hitta inte riktigt vad jag sökte. Jag har problem med att klippa klorna på min vovve. Ett lite ovanligt problem kanske då det inte är hunden som är problemet utan jag.
Jag tycker det är så otäckt och är super rädd för att klippa i pulpan. Det blir att jag skjuter upp det bara för att jag inte vågar och hunden får onödigt långa klor. (vilket naturligtvis inte är bra) Då och då stålsätter jag mig och gör det i allafall men jag tror jag tar för lite varje gång.
Sambon tvärvägra att klippa, lika så min mamma....så ingen hjälp att hämta där.
Som tur är så är vovven jättesnäll och ligger på rygg i mitt knä och låter mig grejja
Så...hur vet jag hur mycket jag kan klippa innan jag är i "farozonen" ?
Hur ofta bör man egentligen klippa klorna?
Ni som filar....vilken typ av fil använder ni och hur vet jag när det är lagom att sluta fila? Samt även där hur länge mellan gångerna?
Jag tycker det är så otäckt och är super rädd för att klippa i pulpan. Det blir att jag skjuter upp det bara för att jag inte vågar och hunden får onödigt långa klor. (vilket naturligtvis inte är bra) Då och då stålsätter jag mig och gör det i allafall men jag tror jag tar för lite varje gång.
Sambon tvärvägra att klippa, lika så min mamma....så ingen hjälp att hämta där.
Som tur är så är vovven jättesnäll och ligger på rygg i mitt knä och låter mig grejja
Så...hur vet jag hur mycket jag kan klippa innan jag är i "farozonen" ?
Hur ofta bör man egentligen klippa klorna?
Ni som filar....vilken typ av fil använder ni och hur vet jag när det är lagom att sluta fila? Samt även där hur länge mellan gångerna?