Pris exempel på foder tack...

A

Ammon

Jag ska nu flytta min älskling till ett nytt stall. Där jag har honom nu ingår hö, halm och havre. Men på det nya stället måste man betala allt själv. Jag tänkte nu höra vad ni betalar för hö,spån och havre. För det är vad jag kommer att få betala för på det nya stället. :bump: Gärna om det finns någon i uppsala trakten som har något bra rekomendations ställe. Åtminstone på spån...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Pris exempel på foder tack...

Spånet har det varit lite brist på här uppe en tid. Men vi köper nu från ett sågverk, där man packar säckar själv, 10:-/säcken har vi betalat då. ( Storleken på säcken/påsen spelar ingen roll, så vi har fått tag på jättesäckar som används på bryggerier att lägga tomburkar i )

Höet köps från en bonde för 1,50:-/kg
Havren köps från en "kvarngubbe" 50:- för en 50kgs säck.

Skiljer otroligt mycket mellan olika ställen, om jag er ett pris här kan du få betala en bra del mer, om du inte hämtar hos tillverkaren t ex.

Kanske bättre för framtiden om du kollar med närmsta försäljare? Annars har du en för oss aktuell prislista här: http://www.byggochfoder.se/

priset skiljer sej väl ganska mycket beroende på vart man bor och vad man har för kontakter.

jag betalar för:
havre 1kr/kg
hö 100kr/bal ligger mellan 120-150kg om jag köper per bal men brukar köpa 12 ton för 10000kr.
spån 250kr för en full finka.

ring runt till foder återförsäljare.
här i sthlm så säljer ridsport butikerna och solvalla foder.
spån är lite svårare... men kostar ca 55-85kr balen

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 830
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 712
Senast: Karamello30
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka