Söker efter en hoppsadel med mjukt säte och smal midja, och där man lätt hamnar i god balans samt som har lite stöd/klossar. Är 1.67 cm lång med normal-långa ben. Alltså är jag inte jättelång och behöver inte kåpor som är framskurna så mycket...
Hästen har manke och rak rygg, är ganska högrest och har inte jättelångt sadelläge.
(sadeln måste naturligtvis kontrolleras/provas ut av sadelutprovare)
Har tidigare bla provat en Passier hoppsadel 17,5" med ganska stora stöd, men jag hamnade konstant i bakvikt och fick värsta stolsitsen
Kändes som om avståndet mellan säte/stigläderkrampan och stöden inte stämde för mig. Däremot en annan ryttare (1.85 cm lång) som provade sadeln, funkade den jättebra och den låg bra på hästen.
Tycker att Prestige modeller- Versailles, Paris och Meredith verkar vara trevliga,
Vad tror ni om modellerna utifrån det jag har beskrivit om mig och hästen?
Ni hoppryttare och sadelnördar därute- HJÄLP
Hästen har manke och rak rygg, är ganska högrest och har inte jättelångt sadelläge.
(sadeln måste naturligtvis kontrolleras/provas ut av sadelutprovare)
Har tidigare bla provat en Passier hoppsadel 17,5" med ganska stora stöd, men jag hamnade konstant i bakvikt och fick värsta stolsitsen
Kändes som om avståndet mellan säte/stigläderkrampan och stöden inte stämde för mig. Däremot en annan ryttare (1.85 cm lång) som provade sadeln, funkade den jättebra och den låg bra på hästen.
Tycker att Prestige modeller- Versailles, Paris och Meredith verkar vara trevliga,
Vad tror ni om modellerna utifrån det jag har beskrivit om mig och hästen?
Ni hoppryttare och sadelnördar därute- HJÄLP