Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag som är själv tänker att då blir ju nån katt själv hela tidenVi har låtit den nya katten bo i gästrummet, med kompostgaller (dubbel höjd) för dörren. När katterna odramatiskt hälsar på varandra genom gallret tar vi bort det.
Fast ingen av katterna behöver ju mänskligt sällskap precis hela tiden? Och iom gallret är de ju delaktiga i vad som händer på andra sidan, om de vill?Jag som är själv tänker att då blir ju nån katt själv hela tiden
Min planlösning är att sovrummet är längst bort i en korridor/hall. I andra änden är vardagsrum/kök/uteplats. Den instängda katten blir då helt själv. Min nuvarande katt är där jag är. Går jag nånstans skuttar han efter.Fast ingen av katterna behöver ju mänskligt sällskap precis hela tiden? Och iom gallret är de ju delaktiga i vad som händer på andra sidan, om de vill?
Är väl lite så jag mer tänker, den nuvarande är ju endast 7 mån också så lekkompis borde vara skoj att få..Jag tar hem kattungen och släpper ut den ur buren. Min äldsta (15 år) brukar vänta till de slutat fräsa på honom och sen blir han bonuspappa med allt vad det innebär. De yngre brukar cirkulera runt lite men efter ett par dagar är det bus som gäller.
Jag är mest i vardagsrummet så jag ser till att det finns låda, mat och vatten till bebis där. Efter ett tag lär den sig av de äldre var mat och stor låda finns.
Den lilla tycker säkert det, inte säkert att den äldre håller med Men oavsett handlar det ju om väldigt kort tid - och precis som @Marita73 skriver ovan går det ju oftast väldigt bra att bara släppa ut den nya också. Min erfarenhet är att det bästa är om den äldre katten är bra på att sätta gränser, den yngre brukar kunna ta det bra. Det är värre om den äldre tycker den lilla är jobbig men är för "snäll" för att markera.Är väl lite så jag mer tänker, den nuvarande är ju endast 7 mån också så lekkompis borde vara skoj att få..
Jag kör samma linje som Marita73- öppnar buren och släpper ut det nya djuret! Förutsatt att det inte finns något karantänsbehov eller annan försvårande faktor.Jag tar hem kattungen och släpper ut den ur buren. Min äldsta (15 år) brukar vänta till de slutat fräsa på honom och sen blir han bonuspappa med allt vad det innebär. De yngre brukar cirkulera runt lite men efter ett par dagar är det bus som gäller.
Jag är mest i vardagsrummet så jag ser till att det finns låda, mat och vatten till bebis där. Efter ett tag lär den sig av de äldre var mat och stor låda finns.